Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av rejsbo
Tja, long time, no C...
Har en fråga...
Syrran importerade sin XC70 från USA, och nu tycker hon att hennes bilstereo inte funkar som den ska.
Stereon tar ju bara in udda decimaler, såsom 102,1 102,3 102,5.. alltså inte de jämna, 102,2 102,4 102,6, osv...
Till frågan: kan man byta mjukvaran i stereon, eller är det enklast att byta ut den mot en europeisk variant....???
Jag vet inte om stereon är kopplad till larmet på något vis...
Bilen är en -98...
Användarvisningsbild
av Örnen
rejsbo skrev:Tja, long time, no C...
Har en fråga...
Syrran importerade sin XC70 från USA, och nu tycker hon att hennes bilstereo inte funkar som den ska.
Stereon tar ju bara in udda decimaler, såsom 102,1 102,3 102,5.. alltså inte de jämna, 102,2 102,4 102,6, osv...
Till frågan: kan man byta mjukvaran i stereon, eller är det enklast att byta ut den mot en europeisk variant....???
Bilen är en -98...
Om jag inte minns fel använder USA AM bandet och Europa FM bandet och det måste självklart först väljas. Tror de flesta bilstereoapparater går att välja hur kanalsökningen skall göras dvs i hur små eller stora "steg". Läs i instruktionsboken där det borde stå.
Jag har igen aning om stereon kan få ny mjukvara och om det skulle hjälpa. Kolla först instruktionen. Det finns ju en h-vetes massa inställningsmöjligheter på grejorna nuförtiden.

Amerikanerna brukar annars inte låta udda vara jämnt...
För er som inte förstår talesättets innebörd tänker jag inte tala om vad jag tänker på för det går inte gjuta Iraks olja på radiovågorna.
Användarvisningsbild
av xc70awd
en bytesenhet tex sc900 kostar 2625kr på volvo sen tar dom 1000kr pant tills dom får den gammla
Användarvisningsbild
av rejsbo
Örnen skrev:
rejsbo skrev:Tja, long time, no C...
Har en fråga...
Bilen är en -98...
Om jag inte minns fel använder USA AM bandet och Europa FM bandet och det måste självklart först väljas. Tror de flesta bilstereoapparater går att välja hur kanalsökningen skall göras dvs i hur små eller stora "steg". Läs i instruktionsboken där det borde stå.
Jag har igen aning om stereon kan få ny mjukvara och om det skulle hjälpa. Kolla först instruktionen. Det finns ju en h-vetes massa inställningsmöjligheter på grejorna nuförtiden.

Amerikanerna brukar annars inte låta udda vara jämnt...
För er som inte förstår talesättets innebörd tänker jag inte tala om vad jag tänker på för det går inte gjuta Iraks olja på radiovågorna.
Det är FM-bandet det gäller. AM finns i USA åxxå, men används inte lika mycket som FM. Som sagt, FM-bandet, inte oljan... ?:-/
Användarvisningsbild
av rejsbo
xc70awd skrev:en bytesenhet tex sc900 kostar 2625kr på volvo sen tar dom 1000kr pant tills dom får den gammla
Då kan det ju vara en ide' att köpa en bättre begagnad på skroten.... :P
Motoroljenivå

Jag har en V 50 automat 2011 men en D 4 motor. Den[…]

Den stora annons-tråden

Undrar hur många mil man kan pressa ur en Me[…]

Bokat för besiktning, kunde inte tacka nej […]

Hej Nu har det gått ett bra tag och jag har […]