Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av tomme
det verkar som att det finns hur många människor som helst som blir blåsta på "konfekten" när det gäller bilens ac:problem "jag har ingen kyla" "min bil blåser inte kallt" "kompressorn slår bara in och ut" felen bara hopar sig! i de flesta fall rör det sig om att en liten del av att er "soppa" har läkt ur, något som är nornmalt om man är ägare till en äldre bil, så hav förtröstan alla mina vänner det finns alltid en räddning! ta kontakt med en kylfirma på din ort , oftast så handlar det om en väldigt liten mängd kylmedia som behöver fyllas på (ca 50-100 gram) och då brukar det inte heller bli så dyrt!
av *pettson*
tomme skrev:det verkar som att det finns hur många människor som helst som blir blåsta på "konfekten" när det gäller bilens ac:problem "jag har ingen kyla" "min bil blåser inte kallt" "kompressorn slår bara in och ut" felen bara hopar sig! i de flesta fall rör det sig om att en liten del av att er "soppa" har läkt ur, något som är nornmalt om man är ägare till en äldre bil, så hav förtröstan alla mina vänner det finns alltid en räddning! ta kontakt med en kylfirma på din ort , oftast så handlar det om en väldigt liten mängd kylmedia som behöver fyllas på (ca 50-100 gram) och då brukar det inte heller bli så dyrt!
Det allra enklaste måste vara att läsa sin handbok om NÄR systemet är aktivt.. Det tar bort 50% av problemen.. ;-//
av matzen10
*pettson* skrev:Det allra enklaste måste vara att läsa sin handbok om NÄR systemet är aktivt.. Det tar bort 50% av problemen.. ;-//
Precis rätt ända att börja i; RTFM (Read The Fucking Manual). Så enkelt men ändå förbiser t.ex. jag det ibland.

--> M
Användarvisningsbild
av Claes74
matzen10 skrev:
*pettson* skrev:Det allra enklaste måste vara att läsa sin handbok om NÄR systemet är aktivt.. Det tar bort 50% av problemen.. ;-//
Precis rätt ända att börja i; RTFM (Read The Fucking Manual). Så enkelt men ändå förbiser t.ex. jag det ibland.

--> M
Tror att det är ett ganska vanligt "problem" hos oss i det manliga släktet. prova och gör fel först, sen läser vi manualen när vi kört fast :D
av matzen10
Claes74 skrev:
matzen10 skrev:

--> M
Tror att det är ett ganska vanligt "problem" hos oss i det manliga släktet. prova och gör fel först, sen läser vi manualen när vi kört fast :D
Japp..! Har precis det "problemet" nu med min nya inspelningsbara DVD..Jag får det inte att funka riktigt..Och jag vet att manualen ligger i en låda bara några steg bort..Men skam den som ger sig :twisted: .

M V H

---> Matz
Motorhaveri s60 2.4T

Är det kugghjulet på kamaxeln som sakna[…]

Vi har Opus här i byn som gärna vill ha […]

Tjenare! Fråga inte hur, men har råkat[…]

Den stora annons-tråden

Undrar hur många mil man kan pressa ur en M[…]