- lör 07 jun 2008, 18:52
#197422
Hej!
För ett tag sedan upptäckte jag att vänster drivknut gett sig, klonkar och har sig när man svänger fullt höger, men nu har jag ändå kört med bilen i väntan på att få hem den nya knuten. På väg hem idag så började bilen gå extremt dåligt - man känner så fort man accelerar det minsta att den rycker som f-n, alltså inte bara lite utan verkligen så att man hoppar fram.
1. Är det att knuten nu är helt slut? Vågar jag köra ca 2 mil in till verkstan så här om jag accar väääldigt försiktigt?
2. Är det risk att hela drivaxeln gett sig? :/
För jag vet inte om jag törs ge mig på att byta den själv - känns som man har koll på hur det ska göras och det är ju inte så svårt egentligen. Men det är ju alltid nåt som krånglar och då är det tryggt att vara på verkstad :)
Tacksam för svar!
För ett tag sedan upptäckte jag att vänster drivknut gett sig, klonkar och har sig när man svänger fullt höger, men nu har jag ändå kört med bilen i väntan på att få hem den nya knuten. På väg hem idag så började bilen gå extremt dåligt - man känner så fort man accelerar det minsta att den rycker som f-n, alltså inte bara lite utan verkligen så att man hoppar fram.
1. Är det att knuten nu är helt slut? Vågar jag köra ca 2 mil in till verkstan så här om jag accar väääldigt försiktigt?
2. Är det risk att hela drivaxeln gett sig? :/
För jag vet inte om jag törs ge mig på att byta den själv - känns som man har koll på hur det ska göras och det är ju inte så svårt egentligen. Men det är ju alltid nåt som krånglar och då är det tryggt att vara på verkstad :)
Tacksam för svar!