- ons 28 maj 2008, 19:57
Min 98'an xc70 AWD (31000 J***A mil 11000 av mig) gick i dag ca 10 mil sedan stannade jag i 10 min och handlade kom ut, bilen startade men gick ojämt körde ca 15 m stannade startade om gick igång men ojämt hackigt och slö som om det inte fanns något drag kvar körde sakta ca 60 m till och stannade sedan ville den inte gå ingång tändningen funkar och den ville nästan hoppa igång men bilen blev mer och mer död, var tvungen att rulla bilen 15 m och sedan var den stendöd klicka bara i tändningen men lysen och dylikt funkar. (batterit lär väl vara slut, provstartade den ca 15 gånger sedan var ju "tändningen" igång medans jag rulla bilen.
kollade bensinpumps säkringen men den var hel.
nu står bilen i en liten stad och vill bli felsökt, läste till min fasa att byte av pump är skitsvårt/krångligt eller om man lämmnar in svindyrt. (just på AWD )
hur går jag till väga för att felsöka på ett enkelt sätt och vart och hur mäter jag ström och sådant ?
tacksam för alla tips.
Edit. brännslepumpen låter inget när jag vrider nyckel, inte heller klickade något enligt han som lyssnade, skall man kunna höra reläklicket "utifrån" bilen? (stod hukad vid tanklocket för att förklara var han stod förstår att tanklocket inte har med saken att göra.. :lol: )
kollade bensinpumps säkringen men den var hel.
nu står bilen i en liten stad och vill bli felsökt, läste till min fasa att byte av pump är skitsvårt/krångligt eller om man lämmnar in svindyrt. (just på AWD )
hur går jag till väga för att felsöka på ett enkelt sätt och vart och hur mäter jag ström och sådant ?
tacksam för alla tips.
Edit. brännslepumpen låter inget när jag vrider nyckel, inte heller klickade något enligt han som lyssnade, skall man kunna höra reläklicket "utifrån" bilen? (stod hukad vid tanklocket för att förklara var han stod förstår att tanklocket inte har med saken att göra.. :lol: )