Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av xc70awd
bilen är en v70 awd 98 manuel.vet att jag har läst om detta fenomenet tidigare här på forumet men kan inte hitta det nu :???: så nu till problemet,när man lägger i backen å ska börja backa så låter det "dunk" men bara en gång ??:-/ bör sägas att ljudet kommer efter att bak hjulen har snurrat ca halv varv.
av DrEvilBoy
Om du har otur så är det vinkelväxeln... kostar bara 10 000 bagis + arbete. :lol:

Men om du har lika tur som mig så är det endast bussningen som håller upp viskokopplingen som är dålig.... har för mig att det går på runt 2-4000kr att få det fixat på verkstaden. Jag hade turen att det gick på garantin då jag precis hade köpt bilen :lol:
Användarvisningsbild
av xc70awd
tror på de sista,va under för ett tag sen och märkte att bustningen va ganska tröt redan då :wink:men om det är så så bytter jag den själv,biligast så :lol:
av mollan
Jag skulle kolla upp så att det inte var så enkelt som ett trasigt handbromsbelägg. Jag hade samma fenomen på min V70-99 GLT och då hade slitytan på handbromsbelägget lossnat och åkte med en bit innan den fastna, trots detta tog handbromsen hyffsat ändå.
Värt att kolla då det är förhållandevis gratis att fixa isåfall
Användarvisningsbild
av ketto
xc70awd skrev:felet är hittat alla skruvar till kardanen mot viscon va lösa :wink:
:-O) :-O)
de va som 17, visserligen är de ett litet halvtaskigt ställe att skruva på
Underkänd på avgasrening

Bra tips!

Cupefläkten.

Det är så att jag har en v60 D3 2012. […]

Jag skulle gissa att mångledaren med en dsub[…]

Ojämn gång.

Min XC70 1 -99/00 rullar ojämnt på tom[…]