Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Checkengine
Hej, jo det var så att jag bytte ut mitt övre motor stag den som går in i motorfästet, då på grund av att den var av, har inte ägt bilen mer än en månad men problemet är att även den nya gick av nyligen, har märkt att vid gaspådrag från stillastående oxo så kränger motorn mer än vanligt när man börjar åka, nån expert där ute som kan tipsa på vad det kan vara, har fått tips om massor av olika saker men vill kunna rikta mig in på den mest troliga orsaken.
Det jag fått tips om är motorkuddarna, samt gummibussningen till motorfästet. Motorn är en 20V 170 hk 2,5 liter.
Annars går den väldigt fint. Tack på förhand
av *pettson*
Checkengine skrev:Hej, jo det var så att jag bytte ut mitt övre motor stag den som går in i motorfästet, då på grund av att den var av, har inte ägt bilen mer än en månad men problemet är att även den nya gick av nyligen, har märkt att vid gaspådrag från stillastående oxo så kränger motorn mer än vanligt när man börjar åka, nån expert där ute som kan tipsa på vad det kan vara, har fått tips om massor av olika saker men vill kunna rikta mig in på den mest troliga orsaken.
Det jag fått tips om är motorkuddarna, samt gummibussningen till motorfästet. Motorn är en 20V 170 hk 2,5 liter.
Annars går den väldigt fint. Tack på förhand
Har motorfästet gått av? Du menar inte att bussningen gått sönder?
Kika om undre momentstaget sitter på plats och är fungerande alltså det som förbinder motorn med subframen i underkant. Är det inte så.. ja då får ju övre ta alla rörelser, även dom som den inte är till för.
Senast redigerad av 1 *pettson*, redigerad totalt 0 gånger.
av *pettson*
Checkengine skrev:Undre momentstaget är schyst, vad kan det då vara?
ja alltså.. jag får ju förutsätta att du kikat ned samtidigt som du varvar motorn? Då motorkuddarna är hydrauliska så undrar jag ju snabbt ser du nån vätska? Eller nån reva på nån av dom? Den står ju på två kuddar totalt, främre och bakre. Sen hålls motorn fast i underkant av momentstaget. I överkant av övre momentstaget . Och till sist har du ett under remskivan på passagerarsidan som ska göra så motorn inte tiltar åt sidan. Det är alla..

Det händer att kabelstammen som går til[…]

Sommartider HEJ, HEJ

Tagit mig 2 dagar på taket nu när det v[…]

Om man ändå ska byta skivan, skär […]

Tänkte mest på att det var något […]