Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av xc70awd
hur ser man att airbagen är ur kopplad på p-sidan enklast ?:-/bör sägas att det gäller en 855 se 96a
Användarvisningsbild
av xc70awd
enligt volvo så är den inte urkopplad men enligt ägare 2 bakåt så är den det :roll:
Användarvisningsbild
av Sparkz
När man kopplar ur bagen ska det fyllas i ett papper i tre ex, ett till kunden, ett till verkstaden som gör det, och ett till Volvo. Dessutom skrivs det i serviceboken, i bak där det står "anteckningar". Sen ska det sitta ett klistermärke på luckan till handskfacket där det står att den är urkopplad.
Vill du vara helt säker skruvar du loss handskfacket och ser efter om kabeln sitter där eller inte. Är den urkopplad ska kontakten på kabeln vara inlindad i en bit skumgummi och en plastpåse och fastsatt med ett buntband.
Användarvisningsbild
av xc70awd
tack för tipset :lol: när det gäller papper,klistermärken,mm så existerar det inte.
så vem kan man lita på... volvo eller tidigare ägare :wink:
Användarvisningsbild
av Nexus
min airbag var urkopplad på volvo enligt förra ägaren. tror han blev blåst då det inte sitter någon airbag på min passarerar sida. jag lossade handskfacket 6 skruvar tror jag och det gapade tomt där bakom :-O) . iochförsig så var den garanterat bortkoplad om man ser det så :lol:
av percy
xc70awd skrev:tack för tipset :lol: när det gäller papper,klistermärken,mm så existerar det inte.
så vem kan man lita på... volvo eller tidigare ägare :wink:
Eftersom pappren tydligen inte följer protokoll och din andra uppgift verkar vara baserad på hörsägen. Spontant så bör volvos "uppgifter" gälla.

However, om den föregående ägaren var handlingskraftig så kan han gjort en egen urmontering då skall du kontrollera den desarmeringen innan tex en bakåtvänd barnstol med tillhörande barn bjuds på en oönskad resa.

mvh

// percy
Användarvisningsbild
av CP2
Gäller det att ha barnstol i bilen så kan man ju ganska enkelt lösa problemet genom att helt enkelt sätta barnstolen i baksätet från början..... :-)-)
Användarvisningsbild
av xc70awd
nja,inte när det är en "snart ny född rackare" :wink: lill tjejen sitter redan bak

Tack alla för svaren!!

Xc60 MY26 Kylt handsfack

Har för mig att volvo tog bort det kylda hand[…]

Om du behöver uppdatera mjukvara vet jag inte[…]

Hej! Hur har det gått för dig? Lös[…]