Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av CP2
Rent papper, sånär som "bra att veta" Krängninshämmare vänster fram, nere, glapp. Förslag på inköpsställen? Fixar en normalhändig att byta? En bult uppe, en nere?
av *pettson*
CP2 skrev:Rent papper, sånär som "bra att veta" Krängninshämmare vänster fram, nere, glapp. Förslag på inköpsställen? Fixar en normalhändig att byta? En bult uppe, en nere?
Hmm vad är en krängningshämmare vänster fram NERE GLAPP?...
Du har bara två fästen på en krängningshämmare och dom är överliggande..
Det dom troligen menar är PARALlELLSTAG VÄNSTER nedre fäste glappt.. Men som vanligt vet dom inte alls vad dom besiktigar eller vad detaljerna heter.
Hursomhelst.. nära till biltema? Billigast och precis lika bra. Ta bort dom gamla hur du vill MEN montera dom nya UTAN att använda muttermaskin. Det är ytterst viktigt att dom inte roterar i lederna när man skruvar åt dom. Börjar dom snurra så är risken att dom skadas inuti. Dom är bara lagrade i plastskålar.
Användarvisningsbild
av CP2
Hittade prylen på Mekonomens hemsida, men där kallades de för stabilisatorstag......och sådana kostar 139:- på Biltema! Billigt men är det (tillräckligt) bra? fast du Pettson borde väl veta, du allsmäktige Volvoguru......
Användarvisningsbild
av CP2
Verkar helt klart vettigt att byta på bägge sidor. Vad kommer jag att märka för skillnad efter byte? Stadigare bil?
Senast redigerad av 1 CP2, redigerad totalt 0 gånger.

Tack alla för svaren!!

Xc60 MY26 Kylt handsfack

Har för mig att volvo tog bort det kylda hand[…]

Om du behöver uppdatera mjukvara vet jag inte[…]

Hej! Hur har det gått för dig? Lös[…]