Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av niklas gson
hej har frågat tidigare om detta problem men inte fått ett bra svar så jag provar igen..

så här ligger det till att när man svänger vänster .tex i en rondell börjar det dunka i höger framhjul.bytte motorkudde på den sidan för 1000 mil sen..kan den vara paj igen eller kan det vara någe annat. blev bättre då jag bytte kudde men inte bra ....taxam för förslag.. :)
Användarvisningsbild
av Örnen
Drivknutarna kanske? Kör sakta vänstervarv fullt rattutslag och på samma sätt högervarv. Be nån kompis med bra öron gå bredvid o lyssna.
Användarvisningsbild
av mr850gle
niklas gson skrev:hej har frågat tidigare om detta problem men inte fått ett bra svar så jag provar igen..

så här ligger det till att när man svänger vänster .tex i en rondell börjar det dunka i höger framhjul.bytte motorkudde på den sidan för 1000 mil sen..kan den vara paj igen eller kan det vara någe annat. blev bättre då jag bytte kudde men inte bra ....taxam för förslag.. :)
hva med at det kan være så enkelt som bredde på dekkene ?:-/ som er for bred evt.Når du feks svinger med fullt ratt at dekket kommer borti ved skjermene evt plastdekselet.Har selv vært borti dette med sportsfelger og brede dekk. :mrgreen:
av jockeman
tjena har typ samma problem med samma bilsort låter som om man kör på en gatstens gata när man svänger åt vänster men inget annars,bytte styrled men har ej hunnit ställa in det än mvh jocke
Användarvisningsbild
av niklas gson
jockeman skrev:tjena har typ samma problem med samma bilsort låter som om man kör på en gatstens gata när man svänger åt vänster men inget annars,bytte styrled men har ej hunnit ställa in det än mvh jocke
ja förra gången bytte jag motorkudde den var trasig .men har aldrig helt försvunnit o nu har det börjat höras ordentligt igen
ska kolla styrleden få se hur det e med den ..men känns som motorn hoppar igen e ju bara 1000 mil sen ag bytte kudden..

Finns olika körlägen beroende på b[…]

Ni gör verkligen en höna av en fjäd[…]

Jag förstår din känsla, jag kä[…]

Generator laddar ej batteriet

Gött, började hastighetsmätaren fun[…]