Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av hs
Hej!
jag har en v70 -99 som jag tänkte byta kamrem på. det är mekanisk spännare, är det svårare att bytaa då, måste man ha nåt verktyg för att få rätt spänning på remmen? har bytt på 850 och 960 med hydralisk spännare och det var ju lätt. funderar även på intervallen den va bytt på 12000 mil men bilia säger att det är 16000 på min bil, har det med bredden att göra på remmen. det är även ett gammaldags oljefilter och gasreglaget styrs av vajer, därför är jag lite osäker på hur det är med intervallen.
MVH Hans
Användarvisningsbild
av Nexus
nej du klarar dig med vanliga verktyg byt spännare samtidigt som remmen kan ju vara en bra ide :)
16500 är det på remmen på 99:orna men du tycks a en tidig 99:a eller är det en 98:a??
99:orna har ju insatts filter och elektriskt gasspjäll i vanliga fall :roll:
lägger in en kass bild på ur spännaren ska stå enligt våram kära HAYNES bok :lol:
Bild
av DrEvilBoy
Har funderat ett tag om detta med kambyte. Har en V70 awd -99 B5254t, uttagen i slutet på -98. Såg för ett tag sedan att kammen var bytt vid 12000 mil :roll:
Läste om nån annan som har en -99 och när han skulle uppgradera till nyare programvara så fick han köra den gamla som gällde till -98.

Hur kan jag som vanlig nöt se vad som egentligen gäller för just min bil.
Användarvisningsbild
av Sparkz
Gasvajer eller inte är det som gäller om man ska se den som 98 eller 99 ang. service och kamrem.

Elbilsmärket Nio har automatiserat batteribyt[…]

Säkra bakluckan vid frakt?

Aha, tänkte mer att det kanske fanns nå[…]

Volvo s70 läckande bränsleslang

Har testat det men min läcker ändå[…]

Huvvajer

Toppen tack det ska kollas upp.