Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

ska jag köpa den eller ej?

Ja
8
57%
Nej
6
43%
av botebo
Helskinn. de vill ha 25 000. Riktiga 4000 mil mil är det 2 ägare båda fabröder. Har bara gått 1 vinter....Men den är automat....
1 är den töstig?
2 hur många växlar är det?
3 Kan jag köra på metanål obehindrat?
av *pettson*
botebo skrev:Helskinn. de vill ha 25 000. Riktiga 4000 mil mil är det 2 ägare båda fabröder. Har bara gått 1 vinter....Men den är automat....
1 är den töstig?
1 jämfört med vaddå?.
2 4 stegs låda samt lockup.
3 Nej.. OAVSETT vad andra säger.. Det kräver både programvara och tätare oljebyten om du tänkt dej att motorn ska hålla länge ihop med resten, samt att INGET i motorn är avsett för etanol och METANOL antar jag att du ändå inte ska tanka?..
av *pettson*
mrEasywin skrev:
grammse skrev:hmm kamrem bytt? servad årligen? lågmilare är inte alltid en fördel.
När är det inte en fördel med låga mil?
Möjligen när tekniken ändå är gammal. Och åldern därmed upphäver fördelen av lågmilen?
Även om bilen står stilla konserverad så är den iallafall 15 år gammal.. Att ha lager stillaståendes mestadelen kostar oftast nya lager.. spelar ingen roll om vi pratar om glidlager eller kullager.. tyvärr. Gummi reagerar likadant.. rör det sej håller det sej mjukt. Står det stilla stelnar det.. :-)-) Men allt är en övervägning. En motsvarande bil såldes här i motala kommer inte ihåg om det var en 92GLT med 2000 mil på nacken endast. Såldes via volvo.. om jag inte minns fel såldes den för 80K... :roll: Jag kan ha fel om summan men jag minns den var SKYHÖG...och helt utan proportioner..
Användarvisningsbild
av Örnen
botebo skrev:Helskinn. de vill ha 25 000. Riktiga 4000 mil mil är det 2 ägare båda fabröder. Har bara gått 1 vinter....Men den är automat....
1 är den töstig?
Jasså du har fått tag på några dunkar träsprit som du tänkte ösa i bilen. Fick du spriten av de båda farbröderna så vet jag varför bilen har låga mil om de druckit av innehållet... Har de såna långa vita käppar när de promenerar? :D
Lågmilare eller inte, bilen har många år på nacken och automat. Inte lär det bli slagsmål om en sådan!
Användarvisningsbild
av Sparkz
Jag säger nej, iaf till det priset.
4000 mil på 16 år känns som en massa kallstarter, och det sliter. Det kan mycket väl vara så att en motor som gått 16000 mil på 4 år är bättre...
Säkra bakluckan vid frakt?

Krok kanske fungerar? Screenshot_2025-08-10-15-38-[…]

Elbilsmärket Nio har automatiserat batteribyt[…]

V70 XC 2.4 bra motor?

Som Volvo fantast har jag tyvärr gett upp p&a[…]

Volvo s70 läckande bränsleslang

Har testat det men min läcker ändå[…]