Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av CP2
God middag,

Här på forumet har ju frågan om att SLÄCKA servicelampan behandlats utförligt i en mängd trådar. Vilka funktioner i bilen är det egentligen som TÄNDER servicelampan?
av *pettson*
CP2 skrev:God middag,

Här på forumet har ju frågan om att SLÄCKA servicelampan behandlats utförligt i en mängd trådar. Vilka funktioner i bilen är det egentligen som TÄNDER servicelampan?
Kalendertid (1 år), motortimmar samt miltal.. Den som hinner först till sitt programmerade värde..
Användarvisningsbild
av CP2
Om lampan tänds FAST service är gjord då? Innan lampan tänts?

Får tacka för svaret, ännu en kunskapslucka fylld....finns dessvärre några kvar!
Användarvisningsbild
av uno83
Bilen ver ju inte om service är gjord eller inte, utan den räknar ju bara från förra släckningen av lampan.
av *pettson*
CP2 skrev:Om lampan tänds FAST service är gjord då? Innan lampan tänts?

Får tacka för svaret, ännu en kunskapslucka fylld....finns dessvärre några kvar!
Hur ska bilen veta om det?.. Att den är servad alltså?..
Nån har alltså glömt att nollställa servicelampan. Man nollställer den OAVSETT om den lyser eller inte för att den ska börja att räkna om..
Användarvisningsbild
av CP2
*pettson* skrev:
CP2 skrev:Om lampan tänds FAST service är gjord då? Innan lampan tänts?

Hur ska bilen veta om det?.. Att den är servad alltså?..
Nån har alltså glömt att nollställa servicelampan. Man nollställer den OAVSETT om den lyser eller inte för att den ska börja att räkna om..
Jag ska sparka servicekillen på smalbenet nästa gång jag stöter på honom...... :lol:
Tysta sommardäck V90

Så du rekommenderar ett däck fö[…]

Elbilsmärket Nio har automatiserat batteribyt[…]

Säkra bakluckan vid frakt?

Aha, tänkte mer att det kanske fanns nå[…]

Volvo s70 läckande bränsleslang

Har testat det men min läcker ändå[…]