Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av aspencade
Hej skulle vilja veta om det finns någon som kan svara på om det går att lägga åt hjullagren fram på en v70 glt -99a. De ska enligt förre ägaren vara bytta i sommras och att de skulle vara slut redan verkar väl knappast troligt. De glappar inte mer än att om jag lyfter bilen och rycker i däcken så känns ett svagt glapp.
Användarvisningsbild
av Sparkz
99, då har du bara en M10-bult i centrum? Det lagret är en enhet som ska hålla ihop sig själv, så det ska inte kunna glappa. Det är inte nåt annat, spindelled eller stötdämpare som glappar? Känns det att bromsskivan rör sig mot oket om du lägger fingret där är det lagret som glappar, annars inte.
På de äldre med mutter på drivknuten är det den som håller ihop lagret, där finns det möjlighet att muttern inte är dragen ordentligt.
av aspencade
Hej jag hade isär framhjulet i dag för att kolla om det var något annat men det var det inte. Det är den modellen med en m10 i mitten och lagret glappar. Det finns bara en lösning på det problemet att byta ut det eller hur. Att framvagnarna på v70 är problembarn har man ju hört länge men att köra slut på orginalhjullager på ca 650 mil låter i mina öron smått konstigt.
Användarvisningsbild
av Sparkz
Är det mycket glapp? Svårt att säga vad som är mycket över internet. :roll:
Inget oljud? Håller det tyst och bara glappar lite kan du nog åka med det. Men å andra sidan tänker jag på tråden om biltemalagret som gick av, och det känns ju inte så bra om det är nåt sånt på gång...
av aspencade
Nja inte så kul kanske åker och köper nya lager i morgon. Tack för hjälpen
Handbroms

Och när jag besiktade nu så ska han p&a[…]

Huvvajer

Hej Min huvvajer har gått av precis bakom h[…]

Om man ska vara petig så sitter laddaren i […]

Vart i landet finns du. Med en riktig dator kan du[…]