Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av chrjen
Jeg har en värmare som inte funker. Jeg har fåt checket den og det som händer er, at benzinpumpen IKKE for impuls fra styrbox - dvs. värmaren starter men stopper efter 30-40 sek. eftersom den ikke får benzin.

Värmaren sitter unden bilen foran bagakslen. Styrboxen en svart plastbox hvorpå der står: ARDIC 3729885-1.

Hvis nogen kan hjælpe eller hvis du har en styrbox til salg, vil jeg gerne købe den.

mvh.
Christian Jensen, Danmark 0045 21813525
Användarvisningsbild
av Sparkz
Överhettningsskyddet då? Det är kopplat i serie med bränslepumpen.
av Tigern
Vad har du för bil? :)

Jag var in på felsökning förra veckan för min ardic bensinvärmare på min 850 2,5 SE 96.
Dete tog i sär allt och hittade inget fel i värmaren. Så dem trodde att det var bara för mig
att byta styrenheten till värmaren, så skulle allt vara löst. Dom trodde att det var den som spöka.
Sedan ringde han upp mig och gav mej pris för arbetet om dom skulle byta till en ny styrenhet.
Totalt 5000:-

Han menar att det bara fanns 3 st styrenheter kvar just för min värmare i hela sverige och att det var därför det var dyrt.

Någon som vet om det finns sanning bakom det?
av blueride
utan att veta tycker jag det låter som ett oseriöst uttalande. Kolla direkt med eberspächer.se eller ring och be att få prata med en tekniker kankse.
/marcus
Användarvisningsbild
av Sparkz
Tre misslyckade startförsök, sen måste man nolla felkoder. Och det räcker inte att bryta strömmen.
av blueride
olson skrev:
blueride skrev:Kolla direkt med eberspächer.se
Varför det ? ?:-/

Aridc tillhör numera eber, testa gå in på ardic.se och se vad som händer :wink:

Verkar galet oseriöst att börja med och riva värmaren och gå igenom den innan man kollar att styrenheten är ok.
Har mest hållt på med webasto och eber men det är rätt liknande grejjer alltihop verkar det som.

Annars får du ju en rätt fin värmare med telestart beggat för 5 papp.

/marcus
Imma i strålkastarna

Xc60 2022 med imma på insidan av strål[…]

Styrleder till V70 T5 år 2000.

Kolla i tex. aeromotors.se och se om du hi[…]

Kom ihåg att bläsa utt EGR-köleren[…]

Tack, har kikat på den men ser verkligen ut […]