Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av volvo_850.se
hej på er . jag har en s70 2,5 tdi 97-a som har gåt 27000mil i vanliga fal ingen fel på bilen utan vid start kan va trög att hoppa i gång ibland får man starta typ 5-10 sec sen går de som de ska . om bilen har blivit varm då är de inag problem startar lätt och går perfekt. jag provade att byta glödstift vilken inte löste problemet. nu ondrar jag om jag ska byta bränsle filter , jag tror att den sitter i bak höger sida men jag har aldrig gjort de . om nån har gjort vill jag gärna ha lite tips , annars är de ju volvo och inställnig av pumpen och dom är inte biliga som ni alla vet tackar och hälsar m.v.h diesel
av *pettson*
volvo_850.se skrev:hej på er . jag har en s70 2,5 tdi 97-a som har gåt 27000mil i vanliga fal ingen fel på bilen utan vid start kan va trög att hoppa i gång ibland får man starta typ 5-10 sec sen går de som de ska . om bilen har blivit varm då är de inag problem startar lätt och går perfekt. jag provade att byta glödstift vilken inte löste problemet. nu ondrar jag om jag ska byta bränsle filter , jag tror att den sitter i bak höger sida men jag har aldrig gjort de . om nån har gjort vill jag gärna ha lite tips , annars är de ju volvo och inställnig av pumpen och dom är inte biliga som ni alla vet tackar och hälsar m.v.h diesel
finns ju flera än volvo som ställer in pumparna.
Användarvisningsbild
av volvo_850.se
*pettson* skrev:
volvo_850.se skrev:hej på er . jag har en s70 2,5 tdi 97-a som har gåt 27000mil i vanliga fal ingen fel på bilen utan vid start kan va trög att hoppa i gång ibland får man starta typ 5-10 sec sen går de som de ska . om bilen har blivit varm då är de inag problem startar lätt och går perfekt. jag provade att byta glödstift vilken inte löste problemet. nu ondrar jag om jag ska byta bränsle filter , jag tror att den sitter i bak höger sida men jag har aldrig gjort de . om nån har gjort vill jag gärna ha lite tips , annars är de ju volvo och inställnig av pumpen och dom är inte biliga som ni alla vet tackar och hälsar m.v.h diesel
finns ju flera än volvo som ställer in pumparna.

ju de vet ja men ondrar ondrar om en bränsle filter kan påverka start av motor hadde ni samma problem ,
tack petsson för svar :lol:
Användarvisningsbild
av Volvo tdi -00
några tips....
Prova om glödstiften blir varma när bilen är kall. (ström)
prova injectorcleaner.
kan vara styrbox kanske.?
Användarvisningsbild
av volvo_850.se
glödstift är nya köpt på volvo ( bilia Falköping) så dom borde inte vara fel på dom eftersom dom är typ 3 veckor gamla . den cleaner har jag köpt några gånger vilket inte hjälpte ,.den är precis samma . när bilen är kall då ibland hoppa han igång LÄTT ibland är han nästan på att starta så släpper man nyckel och tror att bilen har startat då dör han då får man köra på start motor mellan 5- 10 sec då startar han och går utan problem . Ibland gå på startmotor utan att starta 10 sec . jag vet inte tänkte prova byta bränsle filter och se om de hjälper. ondrar om de kan hjälpa och tappa kondensvatten .Har nån gjort de ? Har ni bilder ?
m.v.h diesel
Användarvisningsbild
av volvo_850.se
jag har bytt bränslefilter på min s70 2,5 tdi. jag vet inte riktigt om de löste problemet eftersom bilen va varm när jag skulle provstarta efter nybbyt bränslefilter , den hoppade direkt igång ,men men jag ska upp imorgon tidigt då ska man se om den startar lätt :wink: jag återkommer med mer information . m.v.h diesel power
Användarvisningsbild
av volvo_850.se
volvo_850.se skrev:jag har bytt bränslefilter på min s70 2,5 tdi. jag vet inte riktigt om de löste problemet eftersom bilen va varm när jag skulle provstarta efter nybbyt bränslefilter , den hoppade direkt igång ,men men jag ska upp imorgon tidigt då ska man se om den startar lätt :wink: jag återkommer med mer information . m.v.h diesel power
hej igen de hjälpte ingeting med byte bränslefilter . nu på morgonen när jag skulle åka iväg kl 07:00 vill han inte starta lätt utan stog och drog på startmotor i 5~10 sec sen startar den och går som den ska . kan de va med pumpen att göra vad tror ni ?
Användarvisningsbild
av volvo_850.se
hej jag ringde bilia och fick veta att de dynamisk pumpinställnig måste göras vilken ska kosta 2800:- verkar vara dyrt för mig tänkte fråga om de skulle finnas nåt annat alternativ att fixa den
m.v.h diesel
av magnuss
Jag betalade 600kr på volvo i Sandviken för dynamisk pump inställning
att verkstads priser skiljer mellan olika verkstäder har man ju hört, men 2200kr dyrare på "din" verkstad verkar otroligt :shock:

ring runt till flera verkstäder och kolla pris

om pumpen står så mycket fel att bilen blir svårstartad så brukar även motorlampan tändas, men det skadar ju alldrig att kolla pumpinställning och samtidigt se om det finns några andra felkoder,
Användarvisningsbild
av volvo_850.se
magnuss skrev:Jag betalade 600kr på volvo i Sandviken för dynamisk pump inställning
att verkstads priser skiljer mellan olika verkstäder har man ju hört, men 2200kr dyrare på "din" verkstad verkar otroligt :shock:

ring runt till flera verkstäder och kolla pris

om pumpen står så mycket fel att bilen blir svårstartad så brukar även motorlampan tändas, men det skadar ju alldrig att kolla pumpinställning och samtidigt se om det finns några andra felkoder,
ok tack för svar . jag ringde till alingsås bilverkstad och fick veta att dom ska ha 1300:- för dynamyskpump inställnig ska ringa runt lite till eftersom inga lampa har tänds än i alla fall så fort han startar då går han bra men men
Vida 2014D... utgående...

Bara för att vara helt klar här. HETER p[…]

Bokat för besiktning, kunde inte tacka nej […]

Jordpunkt V70-12

Du bör få kontakt till jord där. O[…]

Halvljus

Kolla jordpunkterna för lamphusen fram. 31/11[…]