Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av basco
Jag har en 855 turbo -95 italien-import som har gått lite över 20 000 mil.
Har haft den i fyra år och har inte varit några strörre fel på den förutom byte av katalysator (dyrt).

Är ingen bilkännare alls, skyller dock inte på att jag är tjej. :wink:
Döm om min förvåning när de på bilbesiktningen såg att den läckte som en gris. ja ja tänkte jag blir verkstaden då.. När jag skulle åka hem sen sade det poff när jag körde, (nästan som en punktering) fram ifrån motorn och sen slutade turbon att ladda och motorn gick dåligt på låga varv.

Någon som har någon teori vad som hände med (turbon?)?
Nyfiken inför verkstadsbesöket... :D
av Addekarlsson
Låter lite som att du skjutit en tryckslang, eller intercoolern. Kolla så det inte är en slang från turbon som lossnat bara. Har inträffat förr, och då går bilen som en påse nötter, och snurran laddar inte alls.

Mvh/ Adde
av 850se
intercoolern e nog pajj
Användarvisningsbild
av ketto
Kolla upp slangar!
av rider
Addekarlsson skrev:Låter lite som att du skjutit en tryckslang, eller intercoolern. Kolla så det inte är en slang från turbon som lossnat bara. Har inträffat förr, och då går bilen som en påse nötter, och snurran laddar inte alls.

Mvh/ Adde
Håller med Adde till 100%,, kolla tryckslangar eller ic, har varit med om detta ett förut.
Mvh Rider.

Hur mycket brukar det kosta att hyra en elektrik[…]

Lambdalampan lyser

Vilka felkoder har du?? Inga felkoder men lambda[…]

Folk som kör idiotiskt i tjänsten. Blev […]

ÅF GLT/Turbofjädrar?

Höjden är egentligen inte så vikti[…]