Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av antere
Tjena. Jag funderar på att skaffa mig en xc 70 av gamla modellen, något speciellt man ska ögonen/öronen öppna för?
:D
Användarvisningsbild
av Driftarn
Kolla så att fyrhjulsdriften fungerar, kan bli dyrt annars!! 8)
Användarvisningsbild
av Nexus
kontrollera även sommar/vinterdäck att de är jämnt slitna annars blir det till att byta alla samtidigt för att behålla samma rullomkretts.
annars e det som vilken v70 som hellst.
kolla så ac:n kyler och att bilen går som det ska . Gasspjäll och LMM brukar ju kunna ge upp e de bytta så är det en fördel.
av bytoken
Sitter det ett gult klistermärke på gasspjället så är den utbytt, är den inte utbytt så är lappen silverfärgad. Är den inte utbytt så räkna med tvingas byta den snart, till en kostnad av ca 6000:-
Användarvisningsbild
av Anders E
Är det pga designen du vill ha en?
Behöver du 4WD?

Om inte så köp en vanlig V70.
Det är omöjligt att kolla om 4-hjulsdriften är fräsch.
Funkar den idag kan den vara paj imorgon.

Säger detta pga att en polare råkade ut för detta och vips så var han 15 tusen fattigare.
Användarvisningsbild
av Lilja
Anders E skrev:Är det pga designen du vill ha en?
Behöver du 4WD?

Om inte så köp en vanlig V70.
Det är omöjligt att kolla om 4-hjulsdriften är fräsch.
Funkar den idag kan den vara paj imorgon.

Säger detta pga att en polare råkade ut för detta och vips så var han 15 tusen fattigare.
Vem behöver egentligen en 4WD, jag behöver inte det men det är så mycket fler anledningar man köper en sån bil. Jag köpte min XC för att jag tyckte att det var så tråkigt med en vanlig V70, alla har ju för fasiken en V70. Men nu när jag vant mig vid 4WD skulle ja inte kunna leva utan det :wink:

Som sagt den rymmer 543 liter och är d&aum[…]

Jag fick hem lite nya grejer som jag blev sugen p&[…]

Motorhuv öppen?

För mig är det jag sist stängde &ou[…]

På min bil av samma årsmodell behö[…]