Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av uno83
Batteriet?
Användarvisningsbild
av Lilja
Beror väl på vad du ska göra och ha strömmen till :wink:
Användarvisningsbild
av XaxTrance
jag ska ha det till att ta radiospänning till dvd anläggning! vill inte andvända några "kabel tjuvar".
av bempa01
Jag släppte på panelen under ratten på min när jag kopplade in lite laddtrycksmätare o sånt, fanns några lediga tåtar, men det är var ju inga grova kablar direkt så frågan är hur mycket kräm du ska ta ut, vet inte hur mycket en dvd behöver.
Men där under finns det iallafall lite sladdar som dinglar, iallafall på min =)
Användarvisningsbild
av XaxTrance
ok. ska kolla lite där. behöver inte så kraftiga kablar då det inte är det på enheterna.
av *pettson*
XaxTrance skrev:ok. ska kolla lite där. behöver inte så kraftiga kablar då det inte är det på enheterna.
sant men t.ex tre enheter om 2 amp vardera ger ju att du måste ha en matarledning som lätt klarar att mata 6 amps.. osv.. så lura dej inte av att ledningarna är klena. Läs hur många amps allt kräver.
Användarvisningsbild
av XaxTrance
allt är klart nu. undrar bara om nån vet vad den lilla gula kontakten är till. sitter under ratten gick in en röd och en svart kabel i andra änden var det bara ett tomt kontaktstycke? röd var 12v helatiden
Användarvisningsbild
av calle_g
Rekomenderar starkt att dra en tjockare kabel direkt från batteriet (med säkring förstås). En kabelbrasa, om så av pyttekaraktär, tar lätt en bil som 850 direkt till skroten då felsökning kan göra även den mest tålmodige galen.

Som sagt den rymmer 543 liter och är d&aum[…]

Jag fick hem lite nya grejer som jag blev sugen p&[…]

Motorhuv öppen?

För mig är det jag sist stängde &ou[…]

På min bil av samma årsmodell behö[…]