Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av salle1
Tja!!

Jo,nu har jag grejjat me farthållaren i 2dar,jag har kikat å tatt isär å kopplat ihop igen å donat.
De som hände efter att jag tog loss kontakten på bromspedalen var att farthållaren verkar vilja funka men inte orkar att hålla "kvar hastigheten" eller vad man skall säga?!
Jag var till skroten å hittade en ny spak,då den gamla hade helt fel vinkel ju,men de hjälpte inte de heller..
Va kan de va för fel när man te x inte kan "gasa" med + knappen på spaken?De går inte alls de,vare sig man ligger i 50 el i 90..
Sen den bäljen som sitter vid gaspedalen där,den går å röra på lite,å när den lägger sig på ett speciellt sätt så blir gaspedalen stenhård??
Varför??
Vore ju rolit å få igång den nu när man e "halvvägs"..Hehe...
av 740wennberg
åk på volvo och be dom felsöka, kostar 266 kr (för mig kostade det så mkt) men då säger dom vad som är fel o så byter du det. än att byta onödiga delar o det blir dyrare i längden
av 740wennberg
oftast är det givaren för bromsen som gör att farthållaren ej fungerar.
Användarvisningsbild
av apersson850
Om det läcker en liten aning, räcker inte vakuumet till för att dra ner gaspedalen.
Åtminstone ett bromsljus måste vara helt för att farthållaren ska fungera, men är det inte det går den inte alls.
av salle1
apersson850 skrev:Om det läcker en liten aning, räcker inte vakuumet till för att dra ner gaspedalen.
Åtminstone ett bromsljus måste vara helt för att farthållaren ska fungera, men är det inte det går den inte alls.

Tackar för svarena...
Bromsljusena funkar,men jag får väll pröva å byta ut den långa slangen ifrån pumpen å in till bromspedalen(jag har en automat) och gasen där....

Inte konstigt att man blir gråhårig....
:cry:
Användarvisningsbild
av camaro69
Salle. Det finns små bokstäver också.
av salle1
camaro69 skrev:Salle. Det finns små bokstäver också.
Hehe..De e jag som brukar vilja ha text så man ser,utan att behöva luta sig framåt för å kunna läsa..lol... :lol:

Sorry om jag stört nån eller så.... :wink:
Användarvisningsbild
av camaro69
Aha, dags för terminalglasögon :wink:
Visa din semesterbil(d)

Strax utanför Trollhättan hittade jag ty[…]

Motorhuv öppen?

Ja det löstes med sista uppdateringen

Stod han och slirade länge på koplingen[…]

Lambdalampan lyser

Ja den sotar stift och sensor rejält. Spraya[…]