Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av lsab
Hej. Jag har en V70 Classic -00 där farthållaren har lagt av idag. Är det någon som kan ha tips om vad jag ska börja leta efter?
Användarvisningsbild
av Lilja
När det gäller elgrejer är det alltid bäst att kolla säkringar först, inte allt för sällan det är svårare :P
av *pettson*
lsab skrev:Hej. Jag har en V70 Classic -00 där farthållaren har lagt av idag. Är det någon som kan ha tips om vad jag ska börja leta efter?
ta en titt vid pedalerna.. där sitter mikrobrytare vid pedalerna. Ligger dom an som dom ska?. Om inte så kan inte farthållaren gå i.
av Sebb 855 t5
*pettson* skrev:
lsab skrev:Hej. Jag har en V70 Classic -00 där farthållaren har lagt av idag. Är det någon som kan ha tips om vad jag ska börja leta efter?
ta en titt vid pedalerna.. där sitter mikrobrytare vid pedalerna. Ligger dom an som dom ska?. Om inte så kan inte farthållaren gå i.
Precis det brukar vara dom som krabbar när den lägger av.
av lsab
Har kollat säkringar och bytt kontakten på bromspedalen. Fortfarande död!
av mollan
Jag har en V70 -99 GLT och hadde problem med min farthållare la av dock i samband med att ETS lampan tändes.
lösningen på mitt problem var att byta kopplingspedalsgivaren som sitter nere vid kopplingspedalen.
Plättlätt att byta och kostar ca 400 riksdaler på volvo.
av lsab
Har haft inne den på Verkstan för felsökning. Givare vid broms och koppling har rätt värden så även spaken. Inga felkoder fanns att utläsa.
Förmodligen kan det vara något i databoxen eller i gasspjället.
Har någon hört eller vet något om hur jag ska gå vidare då den fortfarande är död.
Användarvisningsbild
av apersson850
Fungerar vakuumpumpen?
av lsab
Nu fungerar den igen. Lyfte av minuskabeln på batteriet igår kväll och i morse satte jag dit den igen och därefter fungerade allt igen.
Hoppas detta håller i sig i fortsättningen. :lol:
Användarvisningsbild
av pwn
Nu är jag förvisso ingen expert, men om det funkade att plocka bort minuspolen då skulle ajg gissa på att reläet hadde "hängt" sig... Hadde ett liknande problem med min förra bil, (citroën :shock: ) där c-lås reläet la av iblandt.

farthållare reläet är (enligt Kettos bild nedan, 101-102)

Bild

Som sagt den rymmer 543 liter och är d&aum[…]

Jag fick hem lite nya grejer som jag blev sugen p&[…]

Motorhuv öppen?

För mig är det jag sist stängde &ou[…]

På min bil av samma årsmodell behö[…]