Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Edgarn
tjena har en 850 t5 94 som beter sig konstigt i mellan åt...

det är så att ibland när man kör eller ja rätt så ofta så när man växlar med bilen så när man trycker ner kopplingen så ska ju bilen gå ner i varv men istället kan den börja varva mer innan den går ner och ibland så kan det stanna uppe i varv 3-5 sec innan den gå ner.... samma sak ibland när man står på tomgång och varvar.... har sökt igenom motor rummet men hittar inga kassa slanger eller ngt.... detta e sjukt störande.. och det låter för j*vlit...... ngt som har ngn ide???? har sökt här i forumet oxo men utan svar.. :/

MVH
av *pettson*
Edgarn skrev:tjena har en 850 t5 94 som beter sig konstigt i mellan åt...

det är så att ibland när man kör eller ja rätt så ofta så när man växlar med bilen så när man trycker ner kopplingen så ska ju bilen gå ner i varv men istället kan den börja varva mer innan den går ner och ibland så kan det stanna uppe i varv 3-5 sec innan den gå ner.... samma sak ibland när man står på tomgång och varvar.... har sökt igenom motor rummet men hittar inga kassa slanger eller ngt.... detta e sjukt störande.. och det låter för j*vlit...... ngt som har ngn ide???? har sökt här i forumet oxo men utan svar.. :/

MVH
ja jag har en jätte ide.. Det är din avgasrening som fungerar. Faktiskt är det så. Den ska hinna bränna några sekunder på högre varv innan den går ned. Detta eftersom det annars blir *avgaspuffar* som går igenom kat utan att den hinner med.
Alla årsmodeller har inte detta och inte till alla marknader.
av Edgarn
*pettson* skrev:
Edgarn skrev:tjena har en 850 t5 94 som beter sig konstigt i mellan åt...

MVH
ja jag har en jätte ide.. Det är din avgasrening som fungerar. Faktiskt är det så. Den ska hinna bränna några sekunder på högre varv innan den går ned. Detta eftersom det annars blir *avgaspuffar* som går igenom kat utan att den hinner med.
Alla årsmodeller har inte detta och inte till alla marknader.
okok låter lite märkligt... men ja ska ju inte säga ngt imed att jag inte vet va det är som gör det... men själv tror jag det är ngt annat....
kom gärna med ideer....
mvh
Lambdalampan lyser

När "lambdalampan" lyser så b[…]

Jag blev utsatt för samma fenomen idag 22/7 2[…]

Volvo 850 Efter kopplingsbytet hängdes trof&[…]

Bränslekrux...

Jo det är det jag menar, den som sitter p&ari[…]