Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Nexus
montera nylingen en dragkrok med modellanpassad elsatts. v70-99
nu till frågan! ska lampan som indikerar släp är kopplat på instrumente panelen blinka till när man blinkar fast ej släp är tillkopplat??????
har exakt gjort som det står i beskrivningen och all el fungerar som den ska på släpet.

Tacksam för svar. mvh M
av stanze
På min bil,V70-00, så blinkar den inte till.
av blomman
Har monterat drag nyligen på en v70-00 och sen tidigare v40-98 och 850-94 och känner inte igen ditt problem.Med en sådan pass ny bil så är det tror 3 st kablar dras fram till säkringsdosan är dom dragna (bilar med glödtråds vakt)
Användarvisningsbild
av #27
grammse skrev:montera nylingen en dragkrok med modellanpassad elsatts. v70-99
nu till frågan! ska lampan som indikerar släp är kopplat på instrumente panelen blinka till när man blinkar fast ej släp är tillkopplat??????
har exakt gjort som det står i beskrivningen och all el fungerar som den ska på släpet.

Tacksam för svar. mvh M
Är de en original kabelsats??
av blomman
köptes på biltema finns 2 st olika en för bilar glödtrådsvakt och en vanlig.Vanliga har alla kablar lika långa och glödtråden har 3st som ska räcka ända till säkringdosan
Användarvisningsbild
av Nexus
#27 skrev:
grammse skrev:montera nylingen en dragkrok med modellanpassad elsatts. v70-99

Tacksam för svar. mvh M
Är de en original kabelsats??
Det är ett monoflex drag. kabelsattsen är sådan man kopplar mellan glödtråds vakten som sitter på vänster balk. färdiga kontakt stycken man bara pluggar imellan.
sen får man dra en kabel till hö rest vänster stift på bakljusen märkta <>
. sen en jordkabel . inga mera kablar.
Användarvisningsbild
av apersson850
Min blinkar en gång om jag snabbt skiftar mellan att blinka höger och sen vänster, eller tvärtom. Annars blinkar den bara när varningsblinkersen är till.
På min -94:a fungerade den inte alls i början. Jag fick själv lägga till en tråd mellan blinkreläet och instrumentbrädan för att få igång funktionen.
av olson
Jag satte kablarna innan glödtrådsvakten. Funkar skitbra.
Användarvisningsbild
av Nexus
Tack grabbar för hjälpen. felet låg ej på elsattsen. jag bytte till cromade blinkers lampor i samma veva och för att få de passa så fick jag slipa bort ena styrningen på lampan vilket resultera i att det jorda för dåligt.
Så nu får jag åka med fula orange lampor i baklysena istället :cry: .

Som tröst köpte jag ett MOMO fjäderbens stag istället :D :D

Volvo 850 Efter kopplingsbytet hängdes trof&[…]

Bränslekrux...

Jo det är det jag menar, den som sitter p&ari[…]

V60 Hybrid - Erfarenheter

Nån som har en v60 d5 2016 hybrid som g&ar[…]

Trådlös laddning MY2026

I Volvos pressmeddelande för XC60 MY2026 fram[…]