- ons 28 feb 2024, 16:21
#1571644
Bilen körs inte mycket denna årstid,
start är inget problem men kan tycka den ibland bluddrar, oftast inte men att jag tycker den är lite orkeslös.
Vid -15 i vintras så kom knappt någon värme i kupén heller, gissar termostaten behöver bytas.
Fördelare, rotor, tändkablar samt stift bytta sedan 500mil tillbaka.
Felkodsläst med Vol-FCR utan varken pågående eller vilande felkoder.
Tog ut live-data ur kall motor i varmgarage, fann då avvikande temp på ECM-temp, då varmgaraget troligen är kring 16-18 grader
Antar att då den givaren ger fel info, blir kallstarter ej optimala.
Min gissning är att ECM-tempgivaren sitter integrerat i ECM och därmed ej är utbytbar, möjligen reparerbar av specialist ?
start är inget problem men kan tycka den ibland bluddrar, oftast inte men att jag tycker den är lite orkeslös.
Vid -15 i vintras så kom knappt någon värme i kupén heller, gissar termostaten behöver bytas.
Fördelare, rotor, tändkablar samt stift bytta sedan 500mil tillbaka.
Felkodsläst med Vol-FCR utan varken pågående eller vilande felkoder.
Tog ut live-data ur kall motor i varmgarage, fann då avvikande temp på ECM-temp, då varmgaraget troligen är kring 16-18 grader
Antar att då den givaren ger fel info, blir kallstarter ej optimala.
Min gissning är att ECM-tempgivaren sitter integrerat i ECM och därmed ej är utbytbar, möjligen reparerbar av specialist ?
Senast redigerad av 1 Svanis, redigerad totalt 0 gånger.
BMW i3 sportpaket 2019 (slitbil t/r arbetet + vinterkörning i saltslask)
S70 2,5T 193hk man 1999 blir skattefri 2028-nov
S70 2,5 170hk aut 1997 blir skattefri 2027-mars
S70 2,5T 193hk man 1999 blir skattefri 2028-nov

S70 2,5 170hk aut 1997 blir skattefri 2027-mars
