Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Kena
Hejsan go' vänner!
Håller på och justera handbromsen och får inte till det. Till att börja med vet jag inte var jag befinner mej på skruven som man justerar handbromsen inne i bilen, går den att gänga för långt så den lossnar? eller finns det nått stopp??
Kanske nånn som har en bild på hur det ser ut? eller länk?
Måste börja om från början med att ta loss beläggen och smörja länkaget, vilket jag inte gjorde när jag bytte så får vi väl se.
Enklast vore väl att lämna in till verkstad, men har skruvat i grejjor sedan barnsben så det vore väl f-n om man inte ska få till hb:n åxå.
av *pettson*
Kena skrev:Hejsan go' vänner!
Håller på och justera handbromsen och får inte till det. Till att börja med vet jag inte var jag befinner mej på skruven som man justerar handbromsen inne i bilen, går den att gänga för långt så den lossnar? eller finns det nått stopp??
Kanske nånn som har en bild på hur det ser ut? eller länk?
Måste börja om från början med att ta loss beläggen och smörja länkaget, vilket jag inte gjorde när jag bytte så får vi väl se.
Enklast vore väl att lämna in till verkstad, men har skruvat i grejjor sedan barnsben så det vore väl f-n om man inte ska få till hb:n åxå.
Om du skruvat så långt att handtaget inte tar bara så har du skruvat tillräckligt..
Användarvisningsbild
av fxr-90
En lösning är ju att ta bort mittkonsolen och titta...Men det är ju inte gjort i en handvändning..
Användarvisningsbild
av apersson850
Ta bort mittkonsolen går faktiskt ganska kvickt.
av Kena
Jo det var det jag tänkte slippa, så jag skrev en fråga här istället. Men får väl göra det om jag har skruvat för långt och det berömda splåjinget hörs.
Användarvisningsbild
av fxr-90
Okej då...två handvändningar då..
av Kena
Fixat, åkte in till 4 punktslyft, lite enklare att skruva då.

Nån som vet vad en Volvo 850 T5-R kostade […]

Att sälja en bil som är problemfri, bara[…]

Hjuksprut som "äter" på f&aum[…]

Låter som glapp eller fel i givardel, byte a[…]