- fre 11 maj 2007, 11:19
Mitt första inlägg här ,tyvär kanske man får säga :???:
Eftersom det då uppstått ett problem med min 855-94:a,men glad jag hittade detta forum dock som ofta verka vara till stor hjälp ,med kunniga läsare :)
Problemet då :
senaste 3 veckorna har detta hänt ca 5-6 ggr ,
Bilen har alltid startat som vanligt på dagen/morgonen ,men efter man kört ett par turer mellan jobb,affär el dyl ,så händer INGENTING !!
Typ som när automatväxeln ligger i fel läge ( D,R ) får tändning MEN startmotorn e helt död .
Då jag provat låsa/låsa upp ,ändrat hejvilt bland automat lådans lägen ,så kvarstår problemet .
Efter att bara VÄNTAT en bra tag ,så kan startmotorn plötsligt snurra till (dock så verkar den då va lite trött ,men motorn kunnat startat igen)
Senaste gången (igår) hände det 2 ggr ..
*på morgonen starta direkt, körde 4 mil-bilen stod still 3 timmar
*sen startade den direkt ,körde 4 mil parkera 10minuter -startade INTE
*väntade 2 timmar startade,körde hem
*senare på kvällen en liten tur ut igen ,startade direkt
*stannade i en timme å bad till gudarna ,men död ...öppnade huven tittade jord kablar, övriga men allt såg normalt ut för en lekman ..provade igen Å vips startmotorn slår segt igång
Har nu sett att jag kan kolla felkoder själv på min 855-94 ,men vad säger ni ?
Kan det vara solenoiden i startmotorn -finns dom å köpa nya BILLIGT?
Hittar inga begangnade startmotorer här i Uppsala ,ny kostar ju närmare 3tkr .. känner någon igen sig
Ps provade sök funktionen men fick en jungel träff :???:
Eftersom det då uppstått ett problem med min 855-94:a,men glad jag hittade detta forum dock som ofta verka vara till stor hjälp ,med kunniga läsare :)
Problemet då :
senaste 3 veckorna har detta hänt ca 5-6 ggr ,
Bilen har alltid startat som vanligt på dagen/morgonen ,men efter man kört ett par turer mellan jobb,affär el dyl ,så händer INGENTING !!
Typ som när automatväxeln ligger i fel läge ( D,R ) får tändning MEN startmotorn e helt död .
Då jag provat låsa/låsa upp ,ändrat hejvilt bland automat lådans lägen ,så kvarstår problemet .
Efter att bara VÄNTAT en bra tag ,så kan startmotorn plötsligt snurra till (dock så verkar den då va lite trött ,men motorn kunnat startat igen)
Senaste gången (igår) hände det 2 ggr ..
*på morgonen starta direkt, körde 4 mil-bilen stod still 3 timmar
*sen startade den direkt ,körde 4 mil parkera 10minuter -startade INTE
*väntade 2 timmar startade,körde hem
*senare på kvällen en liten tur ut igen ,startade direkt
*stannade i en timme å bad till gudarna ,men död ...öppnade huven tittade jord kablar, övriga men allt såg normalt ut för en lekman ..provade igen Å vips startmotorn slår segt igång
Har nu sett att jag kan kolla felkoder själv på min 855-94 ,men vad säger ni ?
Kan det vara solenoiden i startmotorn -finns dom å köpa nya BILLIGT?
Hittar inga begangnade startmotorer här i Uppsala ,ny kostar ju närmare 3tkr .. känner någon igen sig
Ps provade sök funktionen men fick en jungel träff :???: