- ons 09 maj 2007, 22:54
hejsan! ny här... har en 850 t5 -94 var på besiktningen häromdagen och fick följande fel 1 bromsverkan bak ojämnt obs åtgärdad! spindelled högerglapp obs åtgärdat! men nu till det helt underliga.... lambdavärde 1,06... besiktningsmannen säger då till mig att byta lambdasond. är inte alls kunnig i detta ämne men nu i efterhand vet jag att jag hade en läcka i avgassystemet.. så det kunde ha berott på detta. ( vilket jag tror det var) lambda lampan lyste ej någon gång bara nu efter att ha satt dit biltemas.jag inhandlade in en på biltema vet nu i efterhand att det är skit! nu börjar problemen lambda börjar lysa efter detta och jag hade en r vinge med ljus i som blev stulen... lampan för bromljus bak ur funktion lyste varje gång jag bromsade det förstår jag... men nu lyser den även när jag kopplar också??????? skulle vilja veta lite tips....har någon stött på detta? kan jag sätta dit den gamla sonden? hur släcker man lambdan? helt enkelt hur gör jag ;) eller lämna in på volvo??behöver tips!!!!! tack på förhand!!! ps förbannade besiktningsman!
850