Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Thomas82
hejsan,felsökte min bil eftersom den vill inte starta,jag fick följande fel

4-4-4 Ingen ström till hydraulmodulatorns ventiler

1-3-5 Motortemp, ingen frekvenssignal

Vad är det som är sönder,snälla hjälp!!
Användarvisningsbild
av #27
Vad är de för bil, årsmodell och motor??
av Thomas82
det är en 850 2 liters T5a -94
Användarvisningsbild
av #27
Jag kan inte hitta någon felkods info om 1-3-5.
av Thomas82
vad betyder 4-4-4 då???
Användarvisningsbild
av #27
Felkodsinfo 4-4-4

Då tändningen slås till spänningssätts styrenheten #33 och #53. Därefter ska #3 registrera spänning, vilket innebär att spänningsmatningen till magnetventilerna är OK. Om styrenheten inte känner av någon spänning på #3, sätts felkod 4–4–4.

Felorsak

-Avbrott på ledning för referensspänning till styrenhet #3 eller kortsluten till jord.
-Avbrott på spänningsmatning till hydraulaggregatets magnetventiler från kombinationsrelä (anslutning 9).
-Avbrott på spänningsmatning till kombinationsreläet (anslutning 4).
-Avbrott på signalledning (anslutning 12 på kombinationsreläet) till kombinationsreläets huvudrelä.
-Signalledning (anslutning 12 på kombinationsreläet) till kombinationsreläets huvudrelä, kortsluten till spänning.
-Avbrott på spänningsmatning till kombinationsreläets huvudrelä (anslutning 3 på kombinationsreläet).
-Spänningsmatning till styrenhet från kombinations– reläet (anslutning 10), kortsluten till jord.
-Defekt kombirelä.
-Defekt hydraulaggregat.
-Kontaktresistans i anslutningar.
av Thomas82
Det är en hel del att kolla upp,har du någon ide om vad det vanligtvis först kan vara???
Användarvisningsbild
av Sparkz
Hydraulventiler hit och dit, fick du koden 444 i A2 eller A3? A3 är ABS och då stämmer det med hydrauliken. Men motorn ska starta för det...

A2 är bränslesystem, och då betyder 444: Accelerometer, signal för låg eller hög. Antar att det är den som sitter bak på hjälpramen och talar om för styrenheten att du kör på en dålig väg så den kan sortera ut knack från andra vibrationer i signalen från knackgivaren.

I min fickdata betyder 135: Signal till insprutare cyl. 3, felaktig.
Motorn ska starta för det med, ev. minus en cylinder.
GLT på en 2.0t?

Har bekymmer med att min 2.0t från 2003 bete[…]

Tourer rymmer ju över 600 liter med stolarna […]

Visa din semesterbil(d)

Semester... Är man pensionär kan man &ar[…]

Bränslekrux...

Tänkte fixa till det man fuskat ihop i vintra[…]