Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av lellec56
Hej

Jag undrar om nån vet hur man plockar bort det sk knäskyddet på passargerarsidan, jag kollade men såg ingen typ av fastsättning där och jag skruvade bort skruvarna till handsfacket, men det var tji att få bort det. Något tips?
Ska tala om att det gäller en s70 glt -98, men förmodar att det är samma förfaringssätt på både s o v70 97-00.
Användarvisningsbild
av #27
Du är på rätt väg om du har tagit bort 7-8 skruv från handskfacket så ska du dra de rakt motdig men de kan sitta lite hårt men ge dig inte...

När du fått bort handskfacket så ser du en skruv till knäskyddet..
Användarvisningsbild
av lellec56
#27 skrev:Du är på rätt väg om du har tagit bort 7-8 skruv från handskfacket så ska du dra de rakt motdig men de kan sitta lite hårt men ge dig inte...

När du fått bort handskfacket så ser du en skruv till knäskyddet..
Tack för ditt svar.
Det är ingen risk att man kommer åt ngt till airbagen, om man rycker o drar i handskfacket? Orsaken till att jag vill ha bort knäskyddet är den att, mot förmodan, kopplingsdosan till mobiltelefonen ligger där, samt att jag har ett väldigt irriterande skrammel där bakom, som jag ska försöka göra ngt åt. Det låter vid framrutan uppe vid diskanthögtalaren, har kollat, den är ordentligt fastskruvad.
Användarvisningsbild
av #27
lellec56 skrev:Det är ingen risk att man kommer åt ngt till airbagen, om man rycker o drar i handskfacket?
Nej dra den bara rakt ut så är de inga problem..
Användarvisningsbild
av lellec56
#27 skrev:
lellec56 skrev:Det är ingen risk att man kommer åt ngt till airbagen, om man rycker o drar i handskfacket?
Nej dra den bara rakt ut så är de inga problem..
Tack för det ska prova lite senare idag.

En annan underlig sak som jag funderat över är, vad det är som kan låta vid växelväljaren(har automat) vid svängar och vid ojämn väg, det är något som "klonkar" inte så högt ljud, men ack så irriterande. Ljudet blir varken högre eller lägre eller tystnar om man håller i växelspaken, utan det låter som om det är något som är löst.
Användarvisningsbild
av lellec56
Jag provade att försöka få ut insatsen till handsfacket, men det var tji, verkade vara både limmat och skruvat.
Om bilen är utrustad med fast montage av mobiltelefon, vilket är så i mitt fall, det var Bilia i Haga Norra, som gjorde det vid leverans till första ägaren, VAR är det mest vanligt att man lägger sk "kontrollboxen"? Jag har skruvat bort knäskyddet vid förarsidan, men där fanns det inte. Då är frågan var?
GLT på en 2.0t?

Har bekymmer med att min 2.0t från 2003 bete[…]

Tourer rymmer ju över 600 liter med stolarna […]

Visa din semesterbil(d)

Semester... Är man pensionär kan man &ar[…]

Bränslekrux...

Tänkte fixa till det man fuskat ihop i vintra[…]