Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag har bytt motor och när jag trycker gasen i botten varvar den ca 4000 och precis när man tror att det ska sticka iväg slutar motorn att varva.
Den går ner i varv och sen växlar den till en högre växel istället för att varva ut helt.
Den varvar mycket bättre och sticker iväg bättre om jag trycker ner halv gas än vad den gör när jag trycker ner full gas.

Det känns som att den får för lite ELLER för mycket soppa när jag ger full gas.
Är det en mappning som måste till tror ni?

Någon som vet vart jag ska vända mej för att mappa min T5:a 855 i Västervik eller Stockholm?

Och vad kan det kosta att mappa om bilen :?:
av *pettson*
Hot Chilli skrev:Jag har bytt motor och när jag trycker gasen i botten varvar den ca 4000 och precis när man tror att det ska sticka iväg slutar motorn att varva.
Den går ner i varv och sen växlar den till en högre växel istället för att varva ut helt.
Den varvar mycket bättre och sticker iväg bättre om jag trycker ner halv gas än vad den gör när jag trycker ner full gas.

Någon som vet vart jag ska vända mej för att mappa min T5:a 855 i Västervik eller Stockholm?

har du ställt om nåt på bilen?.. laddtryck?..osv?.
är bilen orörd så lär den inte behöva mappas.?
*pettson* skrev:
Hot Chilli skrev:Jag har bytt motor och när jag trycker gasen i botten varvar den ca 4000 och precis när man tror att det ska sticka iväg slutar motorn att varva.

har du ställt om nåt på bilen?.. laddtryck?..osv?.
är bilen orörd så lär den inte behöva mappas.?
Nej jag har inte gjort något sådant :???:

Det kanske är automatlådan då :(
Den blinkar ibland och säger att nått är fel,
men dagen efter har den slutat blinka :shock:

På Volvo har man felsökt lådan men inte hittat något fel :shock:
AC & kylfläkt

Inte direkt plomberad, den var hel utan märke[…]

Jaha, det är en större modell ser jag.[…]

Byte inre styrled

Var under bilen och skulle lokalisera min läc[…]

Bromsbekymmer

@Erik Å , Jag monterade faktiskt av oken fr[…]