Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av sethha1
Har fått nedslag på besiktningen på co 2500 samt att lambdalampan lyser.
Får felkod 5-2-1 =syresensorns uppvärmning felaktig.
Vad kan orsaka detta?
Sensorn vid luftburken har endast 2 trådar. :cry:
Bilen är en 850-94 10ventilare
av *pettson*
sethha1 skrev:Har fått nedslag på besiktningen på co 2500 samt att lambdalampan lyser.
Får felkod 5-2-1 =syresensorns uppvärmning felaktig.
Vad kan orsaka detta?
Sensorn vid luftburken har endast 2 trådar. :cry:
Bilen är en 850-94 10ventilare
tja om du har nedslag på att syresensorn har felaktig uppvärmning så har värmepaketet gått i din lamdasond.. Byt den så lär värdena bli annorlunda. Sensorn som du anger vid luftburken är en temperatursensor. Har INGET med syresensorn i sej att göra. Du har en 4 tråds syresensor som styr på 5v. Alltså biltemas t.ex går inte att använda. Sensorn återfinner du på främre röret från motorn.
av sethha1
Kan man mäta upp detta på något sätt? :?: :shock:
av *pettson*
sethha1 skrev:Kan man mäta upp detta på något sätt? :?: :shock:
tja det kan du väl? lägg en amperemeter i serie med elementet?..Den lär inte dra nån ström som den då borde göra för att fungera?
av sethha1
Är det svårt att byta denna? :?:
Användarvisningsbild
av Busta_Hymen
Det är väldigt enkelt, bara att skruva ur den och i med den nya. Har man otur så skär gängorna, så en gängtapp i rätt storlek/stigning är rätt bra att ha till hands om det skiter sig. Länge sen jag bytte, så jag minns inte vilken storlek det var... 18 mm? Pettson?
av sethha1
Någon som vet var man hittar en ny till 10v till bra pris? :???:
av *pettson*
Busta_Hymen skrev:Det är väldigt enkelt, bara att skruva ur den och i med den nya. Har man otur så skär gängorna, så en gängtapp i rätt storlek/stigning är rätt bra att ha till hands om det skiter sig. Länge sen jag bytte, så jag minns inte vilken storlek det var... 18 mm? Pettson?
*skratt jag minns inte heller ... men den jag har är märkt att den är till lamdasond..*ler så jag har inte noterat eller mätt på den.
av sethha1
Är det någon som har boschnummer på syresensorn?

Som sagt den rymmer 543 liter och är d&aum[…]

Jag fick hem lite nya grejer som jag blev sugen p&[…]

Motorhuv öppen?

För mig är det jag sist stängde &ou[…]

På min bil av samma årsmodell behö[…]