Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Hans sjödin
köpte en 850 idag en -96. varvräknaren fungerar inte, kan man mäta på kablarna till den om det kommer spänning. kan det vara något annat som är trasigt. tror det är yasaki instrument det är en gummiplugg på instrumentet och vägmätare under och över nålen.
går det att montera in färddator i yasaki instrumentet.
går det att byta till vdo.
av Zigge
Hans sjödin skrev:köpte en 850 idag en -96. varvräknaren fungerar inte, kan man mäta på kablarna till den om det kommer spänning. kan det vara något annat som är trasigt. tror det är yasaki instrument det är en gummiplugg på instrumentet och vägmätare under och över nålen.
går det att montera in färddator i yasaki instrumentet.
går det att byta till vdo.
Går väl att mäta, men mitt råd är byt hela intrumenthuset och ta ett från en S/V70 istället, och ta då ett som färddatorn är aktiverad i så får du dator i din med :D Och ja, du kan ta ett instrumenthus från X70 bilar från 97 och 98 dom passar i 850 från 96 och 97...

går det att montera in färddator i yasaki instrumentet....Nej

går det att byta till vdo...Ja ( men var noga med att du får ett mätarhus från en bil som är från 96 eller 97 om du ska byta i din, dom tidigare passar ej i din bil)
av Hans sjödin
tack för svaret!
det var intressant att de nyare instrumentet passar.
vad jag tänker på när jag frågar om det går att mäta kablarna till varvräknaren så är det för att utesluta något annat givare eller nåt.
av Hans sjödin
jag tittade på en v70 -98 idag, det var digitalsiffror idet instrumentet.
menar ni att det passar i min -96a ändå (Yazaki).
bytte olja + filter idag, det var iallafall lätt att släcka servicelampan.
av Zigge
Hans sjödin skrev:jag tittade på en v70 -98 idag, det var digitalsiffror idet instrumentet.
menar ni att det passar i min -96a ändå (Yazaki).
bytte olja + filter idag, det var iallafall lätt att släcka servicelampan.
Jepp, bara att byta rakt av :D Km räknaren och allt funkar fint i din fast det är digitalt...inga problem 8)
Bara att ta ett komplett mätarhus från en X70 av 97 eller 98 års modell, så funkar det i din 850...Funkar i 850 som har OBDII dvs bilar som är mellan 96 och 97....
GLT på en 2.0t?

Har bekymmer med att min 2.0t från 2003 bete[…]

Tourer rymmer ju över 600 liter med stolarna […]

Visa din semesterbil(d)

Semester... Är man pensionär kan man &ar[…]

Bränslekrux...

Tänkte fixa till det man fuskat ihop i vintra[…]