Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Imorgon får jag hämta ett nytt element och då borde det vara bra om jag visste hur jag skulle byta det. har sett hur allt sitter där bakom mattan i mittkonsollen. men de två rören som går till elementet (alurör) hur gör jag med dem vart och hur tömmer jag kylarvätskan ifrån, måste jag plocka ner hela paketet eller går det att tråkla ur elementet när paketet sittet kvar på plats?

Tjejen vill inte ha mer glykol i lungorna nu, hon skulle va tacksam för ett snabbt svar :roll: :P
av Stefan1
Bytte ut elementet dagen efter jag skrev inlägget, har man inte för centrerade tummar (nära handflatorna) klarar nog vem som helst bytet. dock kan man räkna med att man bör kuunna böja alla sina leder i konstiga vinklar.

jag missade att man kunde lossa själva rör"hållaren" från elementet med torx skruven som sitter i plast biten som håller rören på plats. skruven sitter "mellan" rören. hade jag sett/vetat om det skulle jag sparat ca 25-30 svordommar och minst lika många minuter.

se till att ta undan mattorna ordentligt och ha mycket trasor eller liknande tillhands jag la ut trasor där mattorna normalt ligger och de tog "hand om det som rann ur elementet.

Skönt när friskluften är frisk....... :lol:
GLT på en 2.0t?

Har bekymmer med att min 2.0t från 2003 bete[…]

Tourer rymmer ju över 600 liter med stolarna […]

Visa din semesterbil(d)

Semester... Är man pensionär kan man &ar[…]

Bränslekrux...

Tänkte fixa till det man fuskat ihop i vintra[…]