Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av snurbo76
Hej! har någon nåt tips på vad jag har för missljud i min 855a?
När man kör på guppig väg så klonkar det o skramlar i hjulupphängningen
var nyligen och besiktade den men dom hittade inget glapp i leder eller så
men jag tycker det är störande. jag tycker det låter som om det kommer bakifrån någonstans.

mvh svenne
Användarvisningsbild
av #27
Kan de vara stötdäparlagringarna bak som är dåliga???
av snurbo76
Är det lagringen där uppe då? för hade det varit i nerkant borde dom väl sagt nåt på bilprovningen det känns som det blir värre och värre.
är det ett vanligt bekymmer att den lagringen glappar ur?

mvh svenne
Användarvisningsbild
av #27
snurbo76 skrev:Är det lagringen där uppe då? för hade det varit i nerkant borde dom väl sagt nåt på bilprovningen det känns som det blir värre och värre.
är det ett vanligt bekymmer att den lagringen glappar ur?

mvh svenne
Ja de är den uppe ta bort den främre delen av golvet i skuffen så ser du lagringarna..
Användarvisningsbild
av Hot Chilli
Hallå :) Kolla dom övre stötdämparfästena bak.
Kostar runt en fem-sexhundring st.
av snurbo76
Hej igen har åkt där bak i bilen och lyssnat och det är nog dom övre stötdämparlagringarna bak för det låter där ifrån. men däremot tycker jag att det kan komma lite klunk från framvagnen med kollade krängningshämmarna men dom såg hela ut och verkade sitta fast. vad kan vara i framänden som dom missade på bilprovningen?

mvh svenne
av mollan
Hej !
Jag har en V70-99 som levt jävel ett tag nu, dunkar och klonkar både på gupp och minsta ojämnhet typ brunslock. Jag tyckte att det helt klart lät både fram och bak, ganska svårt att identifiera.
besiktningen hittade heller inga fel (en vecka sedan), köpte två stabilisatorstag till framvagnen på biltema (ca 270 för båda) bytte dessa och nu är det knäpptyst igen.
Det var även plättlätt att byta dessa.

//Heine

Funktionen heter "Double Lock" och aktiv[…]

Frågan är inte vad jag har gjort fö[…]

Hej Kollar här finns säkert nån so[…]

Min D5 2012 fick stadigt ökande förbrukn[…]