- tor 29 mar 2007, 10:43
#95698
Hej,
Jag har en 855t5r -95 som har slutat ladda helt och hållet.
Vi felsökte lite och när vi kopplar bort vakumslangen från vakumklockan till WG'n så Laddar bilen.
När vi sedan sätter tillbaka vakumslangen på klockan så slutar bilen att ladda.
Slangen till magnetventilen är hel.
När vi kopplar loss kontaktstycket från magnetventilen så vägrar bilen fortfarande att ladda.
Frågan blir då. Är magnetventilen trasig. m.a.o skall magnetventilen släppa igenom vakum eller sluta tätt när "styr-elen" är utkopplad ?
Mvh / Glenn
Jag har en 855t5r -95 som har slutat ladda helt och hållet.
Vi felsökte lite och när vi kopplar bort vakumslangen från vakumklockan till WG'n så Laddar bilen.
När vi sedan sätter tillbaka vakumslangen på klockan så slutar bilen att ladda.
Slangen till magnetventilen är hel.
När vi kopplar loss kontaktstycket från magnetventilen så vägrar bilen fortfarande att ladda.
Frågan blir då. Är magnetventilen trasig. m.a.o skall magnetventilen släppa igenom vakum eller sluta tätt när "styr-elen" är utkopplad ?
Mvh / Glenn
Volvo 855 T5-R -95 *såld*
Suzuki Swift GTi -91 *såld*
BMW 325i *såld*
Volvo 945 -91
Suzuki Swift GTi -91 *såld*
BMW 325i *såld*
Volvo 945 -91