Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av stridh1
hej jag undrar om det är någon vet kylar slangarna på vänster sida burkar läcka. Ibland läcker den mycke och ibland inte alls
vad kan detta bero på ???
vore tacksam om hjälp tack på för hand
mvh stridh1
av Revolvo
Hmmm. jag tror inte de ska läcka om det är det du menar. Om nu slangarna är dåliga så byt dessa. Kan hända att det räcker att dra åt slangklämmorna eller byta .

Kylarvattnet cirkulerar i motorn under tryck vilket gör att kylarvatten kan läcka ut då trycket är högt men kanske inte då motorn är avstängd.

Om du är säker på att det är slangarna, byt då både den övre och den undre när du ändå är på gång, inte så svårt jobb.

/ Re- byte den övre och veckan efter fick jag byta den undre som då började läcka.
av stridh1
tack för svaret jag skall prova detta
av stridh1
om det inte är slangarna vad kan det vara då ???????
av krewblew
Vet inte riktigt men på min läckte vattenpumpen... Den var slut..
Men då läckte det lite smått först.. sen pissade vatten ur motorn tillslut.. så jag bytte den.. Kan du se vart det läcker om motorn står på tomgång? droppar det då?
av dicken
På min 850 läckte kylaren, men bara när bilen gick och systemet va trycksatt läckte det så den enda jag kunde se va att det försvann kylarvatten!
av antere
dicken skrev:På min 850 läckte kylaren, men bara när bilen gick och systemet va trycksatt läckte det så den enda jag kunde se va att det försvann kylarvatten!
Det är samma på min! lite orolig om va man ska göra åt de är man..
av dicken
Jag bytte hela kylaren jag, men så länge du vet att det inte hamnar i motorn, att topplockspackningen gått sönder så är det väl rätt lugnt. kan ju pröva hälla i lite kylartätning kanske, se om det funkar!
Användarvisningsbild
av Busta_Hymen
Min hade en liten spricka i gaveln precis under övre kylarslangen, läckte oxå bara när motorn var igång. Inte mycket annat att göra än att byta hela skiten, kylarcement är inget att rekommendera.
GLT på en 2.0t?

Har bekymmer med att min 2.0t från 2003 bete[…]

Tourer rymmer ju över 600 liter med stolarna […]

Visa din semesterbil(d)

Semester... Är man pensionär kan man &ar[…]

Bränslekrux...

Tänkte fixa till det man fuskat ihop i vintra[…]