Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Racing_
Hej!!
*Har en volvo 855Glt*
Någon som har haft samma problem som jag, att när det regnar så kommer det in vatten ungefär vid backspegeln framme vid rutan! ...

men det är bara när bilen står hyfsat rakt.. när det står i lutning med nosen upppåt så kommer det ej in något vatten..
av PatrickS
Jag har samma problem på min 850 GLT -92. Kommer att lämna in den till glasmästaren för rutbyte nu under våren och be honom se vad det beror på.
av Frigge
Racing_ skrev:Hej!!
*Har en volvo 855Glt*
Någon som har haft samma problem som jag, att när det regnar så kommer det in vatten ungefär vid backspegeln framme vid rutan! ...

men det är bara när bilen står hyfsat rakt.. när det står i lutning med nosen upppåt så kommer det ej in något vatten..
Det kan vara kondens som bildas på insidan av taket du har problem med. Vet att jag för lääänge sen hade en liknande bil, på den demonterade jag innertaket på för att montera ljudisoleringsplast på insidan som motverkade kondensen som blir på plåten. Det kan du lätt se genom att ta bort innerbelysningen o se om det hänger vattendroppar i taket. Är det inte så har du en läckande vindruta
av Racing_
Det är varje gång det regnar som de kommer in vatten i bilen.. men bara när bilen står rakt.. lutar den så regnar det ej in..
av LasseLucifer
Jag har samma fel på min bil och det är nog listen i överkant på framrutan som läcker. Ta en tub med transparent silicon och dra under listen så kanske det tätar till. Det är vad jag ska göra när det blir varmare och torrare. Tydligen vanligt fel. Kommer när bilen står i vissa lägen...inte alltid. Det är ett sådant fel som man kommer ihåg när det regnar och glömmer att åtgärda när det är torrt. Jag ska bli bättre på att komma ihåg...Det har regnat in i 3 år nu nämligen...eh...

Lasse
av S40T4
Kolla vattendräneringen i plasten neranför vindrutan. Om den är igensatt så tar sig vatten in via kupéfläkten.
Användarvisningsbild
av ankman
använd INTE silicon på en bil!!! det är inte bra för plåten....
Ska man använda tätningsmedel så köp Uritan.. Det finns på byggbutikerna runtom i landet och är skonsamt mot bilen och är övermålningsbart oxå..
Användarvisningsbild
av Sparkz
Silikon! :-O) :-O) :-O)
Ättiksyra som lösningsmedel, rostar som fan.

Kolla med glasmästaren, han har tätningsmedel som är lite tunnare än vanlig fogmassa så den kryper in där den gör mest nytta.
av Racing_
S40T4 skrev:Kolla vattendräneringen i plasten neranför vindrutan. Om den är igensatt så tar sig vatten in via kupéfläkten.

e inte där vattnet kommer in.. e uppe på ovansidan av rutan exakt framför backspegeln
av vwmania
så gjorde min med visade sig att taket rostat sönder bakom övre syntes inte på utsidan:/ Spacklade och köpte saab:)

Mycket tråkigt att det överhuvudtaget h[…]

Problem med dörrlås v60

Klockrent. Exakt samma felbeskrivning som mitt pr[…]

Uppdatering går inte in?

Du kan testa att göra en omstart av bilens […]

https://ato24.de/de/ravenol-t-iv-fluid.html Best&[…]