- lör 07 mar 2020, 14:44
Har en CTEK -logger som sitter monterad på batteriet.
Därefter nästa en 6mils biltur inringat i rött, därefter en 24tim urladdning med återhämtning mot slutet.
Inringat i blått är en flytt av bilen ut till utetemp 0°c igår kväll.
Jag har funderat på att bygga om generator så att jag får mer laddning i Volt, men har vant mig vid stödladdning med CTEK 10A-laddare.
Till att börja med så står bilen mycket, förvisso i varmgarage, men ändå står en del.
Det är en lågmilare, som nyttjas 2ggr i veckan på sin höjd, varav 1 kortare tur samt 1 runda på 6mil.
Förvisso har den aldrig varit svårstartad, så jag kanske blir skrämd i onödan.
Jag köpte bilen och bytte till nytt kvalitetsbatteri för 3år sedan och monterade samtidigt CTEK-loggern, men bilen har betett sig lika hela tiden.
Ligger ofta på 50-60% vid kontroll via CTEK-appen, har då provmätt på batteripol och har därefter ingen anledning att tro att CTEK-logger är felvisande.
Inringat i rött är en 3mils biltur med en 24tim urladdning med återhämtning mot slutet, därefter 24tim hyffsat oförändrat.
Därefter nästa en 6mils biltur inringat i rött, därefter en 24tim urladdning med återhämtning mot slutet.
Inringat i blått är en flytt av bilen ut till utetemp 0°c igår kväll.
Jag har funderat på att bygga om generator så att jag får mer laddning i Volt, men har vant mig vid stödladdning med CTEK 10A-laddare.
Till att börja med så står bilen mycket, förvisso i varmgarage, men ändå står en del.
Det är en lågmilare, som nyttjas 2ggr i veckan på sin höjd, varav 1 kortare tur samt 1 runda på 6mil.
Förvisso har den aldrig varit svårstartad, så jag kanske blir skrämd i onödan.
Jag köpte bilen och bytte till nytt kvalitetsbatteri för 3år sedan och monterade samtidigt CTEK-loggern, men bilen har betett sig lika hela tiden.
Ligger ofta på 50-60% vid kontroll via CTEK-appen, har då provmätt på batteripol och har därefter ingen anledning att tro att CTEK-logger är felvisande.
BMW i3 sportpaket 2019 (slitbil t/r arbetet + vinterkörning i saltslask)
S70 2,5T 193hk man 1999 blir skattefri 2028-nov
S70 2,5 170hk aut 1997 blir skattefri 2027-mars
S70 2,5T 193hk man 1999 blir skattefri 2028-nov

S70 2,5 170hk aut 1997 blir skattefri 2027-mars