Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mick74
Hej.

Under sommaren så började ac´n strula, jag har ACC modellen.
AC går ett bra tag, sedan efter någon timme så kommer det bara varmluft i kupen. Slår av Ac´n väntar någon halvtimme och vips så går den igen.

Kan det vara något elmässigt som strular i datorn/acc eller behöver ac´n i sig en sjysst översyn.
av digne
Hej!
Det låter som att din kompressor håller på att ge upp. Jag har haft två liknande problem på en 850 och en V70. I bägge fallen var det kopplingslamellen mellan kompressorn och remskivan som börjat ge upp.
Om du är händig så kanske du kan byta/ta bort schims på lamellen för att korta avståndet som kontaktorn behöver dra vid kompressorns tillslag, annars är det till att byta kompressor. Kostnad ca 5-8 tusen beroende på vem som gör det. Därtill kommer fyllnad och eventuell provryckning. Trist, men så är det nog... :-(
/Digné
av Revolvo
Mina ECC fick också spelet nu i vintras. Klickade av och på och strulade i allmänhet.
Felkoden gav givaren i kupen, byte den och nu är det bra igen. Jag trodde det var generalknas, men en defekt givare kan tydligen knasa till hela ECCn.

//Re
Nivomat

Jag har en liggandes i fullt fungerande skick. Sak[…]

Tack för svar Funk Jag har laddat ned appen[…]

Elpriset

Oklart hur det skulle delas ut, räknas det pe[…]

Bromsbelägg byte

Tjena, nu har jag gett mig på att byta broms[…]