Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av meckar Lasse
tjenare!jag har svetsat på nytt flex rör,men upptäckte en spricka inne i grenröret.jag undrar om man ska eller kan lägga på svets runt dom fem rören,där dom går ihop? eller funkar det med flytande stål?
av *pettson*
meckar Lasse skrev:tjenare!jag har svetsat på nytt flex rör,men upptäckte en spricka inne i grenröret.jag undrar om man ska eller kan lägga på svets runt dom fem rören,där dom går ihop? eller funkar det med flytande stål?
värm gärna röret med en gas svets så det är riktigt varmt. Svetsa det sedan direkt. Låt det kallna långsamt. Sen bör det hålla tätt LÄNGE.
Undvik konstiga flytande metaller.. dom tål inte värmen och inte är dom metall heller. Det är epoxy som i BÄSTA Fall innehåller metallflisor.
av meckar Lasse
tjenare Pettson!du är en klippa.jag har ju både gas o migg.hade ingen tanke på gasen,den använder jag bara för o värma loss grejor.en fråga till bara,efter att jag värmt skall jag migg eller gassvetsa?nu ska jag kolla på dackar rallyt,skit kul. ha de.
av *pettson*
meckar Lasse skrev:tjenare Pettson!du är en klippa.jag har ju både gas o migg.hade ingen tanke på gasen,den använder jag bara för o värma loss grejor.en fråga till bara,efter att jag värmt skall jag migg eller gassvetsa?nu ska jag kolla på dackar rallyt,skit kul. ha de.
tja.. enklast är ju att fortsätta gas svetsa? det blir ju naturligtvis enklast? Och det håller ju högst temp vid svetsningen?.. Gör så att det får kallna långsamt sedan bara.. Det är ju inte gjutgods men det är ALDRIG fel att låta nåt kallna långsamt.. :idea:
av meckar Lasse
tjena pettson!tack för hjälpen,vi kanske hörs på forumet senare?
av *pettson*
meckar Lasse skrev:tjena pettson!tack för hjälpen,vi kanske hörs på forumet senare?
hej kul att du kände det hjälpte. Jag finns väl här.. eller på tpc.. eller på nordic85x70club.. :idea:

Arbeiderpartiet vann nyligen valet. Nu vill de ta[…]

Ja, det är stor skillnad mellan D4 och D5. […]

Bensinen i förgasaren försvinner inte n&[…]

Bromsbelägg byte

Dina nya belägg kommer att slita in sig till […]