- mån 15 jan 2007, 15:46
#81674
Hej, hjälp nu är det illa!
Har en 850 GLT -92 med automat som har gått 18 300 mil.
Var ute och körde på en längre styrning då bilen började låta konstigt och vibrera mer än vanligt.
Körde 10 mil till en volvo verkstad, där har man nu konstaterat att 3 ans cylinder är helt utan komp men i övrigt helt OK.
De säger att en ventil kan vara bränd, och att det kostar minst 11 - 12 kkr att lyfta och sätta dit toppen.
Vad ska jag göra, kan det vara något annat än ventilen, kanske kolven, toppackning, ventillyftere eller något. Snälla kom med råd!
Har en 850 GLT -92 med automat som har gått 18 300 mil.
Var ute och körde på en längre styrning då bilen började låta konstigt och vibrera mer än vanligt.
Körde 10 mil till en volvo verkstad, där har man nu konstaterat att 3 ans cylinder är helt utan komp men i övrigt helt OK.
De säger att en ventil kan vara bränd, och att det kostar minst 11 - 12 kkr att lyfta och sätta dit toppen.
Vad ska jag göra, kan det vara något annat än ventilen, kanske kolven, toppackning, ventillyftere eller något. Snälla kom med råd!