Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Andreas850
Hej!
Mitt högra framhjul läcker luft, fast otroligt långsamt... Först trodde jag att jag hade nån "smygpunktering" på däcket, men när jag lät däckkrängaren sätta på nya vintergummin på dem så läcker de fortfarande. De läcker luft så att man måste pumpa den ungefär en gång i veckan... Det känns alltså som att det är själva fälger som felar...

Då kom jag på att jag har sett ¨på nån prylsajt att de säljer sprayflaskor med "punkteringslagning", dvs tryckluft som är blandat med nån goja som ska härda ihop ev. små hål... Kan detta vara nåt för mig eller är enda lösningen att köpa ny fälg?

Tacksam för svar,
virrig Andreas
av jbl
Däcksprayen är däck firmans mardröm. Man kan istället installera om däcket hos däckfirman.
Användarvisningsbild
av Andreas850
Så man helt enkelt ber dem montera däcket igen och så ser man om det hjälper? Fan vad jag hatar att allt som har med bil att göra kostar pengar... Tacka vet jag min gamla Crescent Kompakt, den kunde man laga med ett mjölkpaket och lite tuggummi!
Användarvisningsbild
av #27
Bytte dom ventil??
gjorde dom rent fälg kantens insida??
Användarvisningsbild
av Andreas850
Jag har ingen aning... Jag sa "fixa", de svarade "ok"... Mer än så vet jag inte. Men aja, Däckkompaniet eller vad de hette verkar vara en seriös firma, får åka dit imorn och kolla läget med dem. De kanske bara var bakis när de monterade på gummit, vad vet jag...
av Dieselpower-rules
Be dom lägga i slang så är problemet ur världen
Användarvisningsbild
av kenlav
Seriösa Däcksverkstäder byter för det mesta ventilen då man sätter på nytt gummi.. Kolla efter läckage vid ventilfästet mot fälgen genom att duscha vatten där... Säkert detta som är problemet..
Lycka till...
Användarvisningsbild
av ankman
Det är ofta när dom har mycke å göra så glömmer dom att rengöra fälgsidan som ligger mot gummit och har du desutom en vikt oxå så är smygpunka som ett fönsterkuvert i brevlådan
Har haft det problemet mer än en grr så nu är jag med när dom byter ringar så jag ser att dom inte glömmer det..
Användarvisningsbild
av Sparkz
Det är ju underligt att man ska behöva tala om för en däckgubbe att fälgen är rostig. Det har hänt mig med, han var på väg att lägga på däcket när jag påpekade rost på fälgkanten.
"Ja titta, tur du såg det!"

Tur att jag såg det ja...

Startar du kalibreringen efter du bekräftat t[…]

Nej. Har ingen aning om hur man gör det. Bara[…]

Kamremsbyte V70N

Hej. Jag är ny här på forumet, s&a[…]

Hej! På mätarhuset som sitter i bilen f[…]