Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av speedyotto
Finns det någon som har kopplings schema på extraljus mont. till en volvo 850 -96. jag vill veta hur man skall koppla in volvos orginal knapp på instrument panelen :?: har leta på internet och olika forum men hittar inget :(
Användarvisningsbild
av lilleman
speedyotto skrev:Finns det någon som har kopplings schema på extraljus mont. till en volvo 850 -96. jag vill veta hur man skall koppla in volvos orginal knapp på instrument panelen :?: har leta på internet och olika forum men hittar inget :(
hej klicka på tråden bil o motor länkar och sedan på monteringsanvisningar hoppas det kan vara till nån hjälp mvh/roger :)
Användarvisningsbild
av speedyotto
Hittade sidan :D men tyvärr inte hur man drar elen till knappen på instrumentbrädan. Har varit till volvo och köpt orginal knappen men dom vill inte tala om hur man instalerar den. tack för försöket ändå
Användarvisningsbild
av lilleman
jag har kopplat reläets jordkabel över knappen :) mvh/roger
Användarvisningsbild
av JimmyG
speedyotto skrev:Hittade sidan :D men tyvärr inte hur man drar elen till knappen på instrumentbrädan. Har varit till volvo och köpt orginal knappen men dom vill inte tala om hur man instalerar den. tack för försöket ändå
VA? vill inte tala om hur den kopplas? Tyvärr är kl över 4 nu så jag kan inte få fram en sådan via volvo, men kan ta det på måndag om du fortfarande behöver. Känner lite folk där som kan fixa detta
Användarvisningsbild
av speedyotto
Var inne till volvo igår i ett annat ärende.Frågade då om dom kunde berätta hur knappen var kopplad ! fick till svar att det kunde dom inte därför att det var inte ders uppg. dom sålde bara knappen inget annat.men jag löste setta själv med en batteri laddare så nu vet jag hur man kopplar knappen ska bara hitta vart jag ska ta strömmen till lampan i knappen :lol:
Användarvisningsbild
av lilleman
om jag minns rätt tog jag ström till knappen från sladden som kommer från spaken till reläet mvh/roger :)

Nej. Har ingen aning om hur man gör det. Bara[…]

Hej! På mätarhuset som sitter i bilen f[…]

Lambdalampan lyser

Lambdalampan började lysa igen cirka 13 mil e[…]

Det är möjligt och går att gö[…]