Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av thunder and lightning
Hur är det uppmärkt på istrumentbrädan? Är det inpräntat eller bara en klisterlapp? bilen i fråga är en v70 -99 där det inte finns någon märkning om att att det skulle vara nån påse under brädan!
Användarvisningsbild
av CarMan
der är instansat SRS presis likadant som på ratten
av thunder and lightning
CarMan skrev:der är instansat SRS presis likadant som på ratten
allright! och du är 100 på det? ska stoppa i en barnstol om en månad ungefär så jag vill vara säker! :wink:
Användarvisningsbild
av CarMan
du kan inte missa SRS bokstäverna, men är du osäker så åg för bi närmsta volvohandlare o fråga om du kan stoppa i en barnstol eller om du måste låta dom koppla ur nått till krock kuddarna. då komer dom att gå ut o kolla på bilen.
av Addekarlsson
Jag är helt övertygad om att det står SRS på instrumentbrädan på passagerarsidan om det sitter en airbag där. Bör även sitta en klisterdekal med information om vad som gäller när man har passagerarairbag antingen på sidan av brädan, eller i handskfacket, eller på "insidan" av solskyddet. Om ingen tagit bort den lappen förståss....

Mvh/ Adde
av a_elias
thunder and lightning skrev:Hur är det uppmärkt på istrumentbrädan? Är det inpräntat eller bara en klisterlapp? bilen i fråga är en v70 -99 där det inte finns någon märkning om att att det skulle vara nån påse under brädan!
Hej, jag har en -98 och på den är det instansat. Innan vi satte in barnstolen åkte jag till Bilia och lät dem koppla ur den. De satte då en dekal över där det står att luftkudden är urkopplad. Fick dessutom papper på urkopplingen, kostade 600 spänn ungefär (förresten, det där med pris på den operationen är varierande - beroende på vilken Bilia-verkstad jag frågade skulle de ha allt mellan 600 och 3000, kanske fri prissättning inom Bilia?)

Hej, mina säkerhetsinställningar till&ar[…]

På bilderna ser det bra ut men om du vill ta[…]

Behövde byta bakre länkarmsbussning h&ou[…]

@fjohan82 , Kommer du köra 30 000 mil med […]