Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av _DoGGi_
Hejsan jag har nyligen skaffat mig en s70 glt 98 på 17500 mil med automatlåda, utan dragkrok.
Bilen har jag bytt till mig gjorde det egentligen för att sälja den men har fasnat lite, riktigt skööön bil. Så nu till frågan om jag nu skulle behålla den hur länge (år eller mil) håller dessa bilar ungefär, vad brukar pajja först, nu pratar jag om större fel med dyrare kostnader.
Kan tilläga att alla servicar t o m 15000 mil är gjorda hos volvo.
av Frigge
_DoGGi_ skrev:Hejsan jag har nyligen skaffat mig en s70 glt 98 på 17500 mil med automatlåda, utan dragkrok.
Bilen har jag bytt till mig gjorde det egentligen för att sälja den men har fasnat lite, riktigt skööön bil. Så nu till frågan om jag nu skulle behålla den hur länge (år eller mil) håller dessa bilar ungefär, vad brukar pajja först, nu pratar jag om större fel med dyrare kostnader.
Kan tilläga att alla servicar t o m 15000 mil är gjorda hos volvo.

Det är en MYCKET bra bil som väldigt sällan går sönder. Slitage finns ju på alla bilar och även denna. Tar man hand om den kan den nog gå hur länge som helst :wink:
Användarvisningsbild
av ketto
tja, min 855 AWD har ju rullat nu i dagsläget 28200 mil, slitagedelar bytta givetvis.
En annan kille me en 855, hans bil närmar sig 40000 mil och stillgoing strong! Chippad vid 35000 mil tror ja han gjorde t om...

Så sköter man om bilen och byter olja mm mm så rullar bilarna många många många mil till!
av Revolvo
Grattis

Låter nästan som min S70 GLT automat med 15000 mil på nacken. Har varit civil utryckningsvis i 15000 mil innan jag förbarmade mig över den.

Inga stora fel och går som tåget.

//Revovve

Hej, mina säkerhetsinställningar till&ar[…]

På bilderna ser det bra ut men om du vill ta[…]

Behövde byta bakre länkarmsbussning h&ou[…]

@fjohan82 , Kommer du köra 30 000 mil med […]