Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

nyinköpt 850 2.5S -95 har gått 18200mil! har några frågor!

Märkte idag när jag stog på tomgång och hade dörren öppen och gasade upp till 2-3000 RPM och sen släppte gasen så bluddrade det från avgasssytemet. Är det så att den läcker? eller är det nått med motorn? det bluddrar inte när man kör.

Märkte också att det låter när man trycker ner och släpper upp kopplingen är det utrampingslagret som är väg att ge sig? Tycker att växlarna är lite svåra att få i men det är kanske så på en 850?

Bilen ska in på service om en vecka 18000 mils service, kollar dom utrapningslager,avgassystem o.s.v då?

Kan det lukta brännt om man bromsar om man har dåliga skivor fram?
Annars är det kanske utrampingslagret som gör den lukten?

Kan jag köra på min strecket på oljan en vecka till? till servicen? för jag köpte bilen i fredags, och jag trodde att dom hade kollat sånt då på volvo där jag köpte bilen.
av Uninium
1mån garanti brukar det väll vara på sånt som kan ge tex 2or på besiktning?
annars ska det stå i papprena som man får vid köpet med garanti osv.
Tror inte dom kommer stå för alla kostnader utan en del bara av det som är fel... ang att växlarna är svåra att få i är förmodligen att den ingående axeln är torr,det felet hade jag på min.Det är en större kostnad då man lär ner med lådan och då brukar man vanligtsvis byta kopplingen och packboxen samtidigt(urtrampningslagret också) detta kostar allt mellan 6000-10000kr beroende på vart i landet det är hos volvo.

Hej, mina säkerhetsinställningar till&ar[…]

På bilderna ser det bra ut men om du vill ta[…]

Behövde byta bakre länkarmsbussning h&ou[…]

@fjohan82 , Kommer du köra 30 000 mil med […]