Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av eslund
Varje gång bilen (850 GLT -92) stannar (dvs hjulen står still) faller både temp och tankmätare till 0. Så fort hjulen börjar röra sig (minsta lilla räcker) så stiger dom igen..
Felet är konstant och händer varenda gång..

Någon som har en idé??
Användarvisningsbild
av ankman
jag har samma problem med min -93 gle men inte konstant utan bara ibland..
Så jag är oxå mycket tacksam om det är någon som vet hur man fixar det..
Användarvisningsbild
av Dannes850
Hade samma problem på min -93 GLT. Fick byta instrument då försvann det. Mvh Danne
Användarvisningsbild
av eslund
Har märkt en annan rolig sak i samband med detta.. Servicepåminnelselampan är tänd, och den går inte att släcka i A7 sockeln.. (Lyser bara ilsket rött)..

Lampan tänds och lyser sina två minuter.. När man stannar (och tank och tempmätarna faller) och kör igen, så tänds lampan igen.. Stannar man innan två minuter så släcks den, och tänds igen när man kör..

Till saken hör att jag prövade att bara rulla bilen (friläge, tomgång), och så fort den börjar rulla så faller tank och temp, och lampan tänds..

Är det jordfel någonstans?? Funderar om det jordar på något konstigt sätt genom ABSén, då den är väl den enda "elektriska" pryttel som har samverkan med hjulens rotation...

Hej, mina säkerhetsinställningar till&ar[…]

På bilderna ser det bra ut men om du vill ta[…]

Behövde byta bakre länkarmsbussning h&ou[…]

@fjohan82 , Kommer du köra 30 000 mil med […]