Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Calleochlotta
Undrar om någon kan rekommendera någon särskild motorolja till en T5 -99? Har kollat runt och generellt verkar det ju som castrol eller mobile 1 är bra men om någon har några erfarenheter om någon som är särskilt bra (eller dålig) tar jag tacksamt emot dem!
Calle
av Frigge
Calleochlotta skrev:Undrar om någon kan rekommendera någon särskild motorolja till en T5 -99? Har kollat runt och generellt verkar det ju som castrol eller mobile 1 är bra men om någon har några erfarenheter om någon som är särskilt bra (eller dålig) tar jag tacksamt emot dem!
Calle

Det är just dessa oljor Volvo rekomenderar i sina motorer så det är ett säkert val. Köp ingen lågprisolja till den bilen bara.
Användarvisningsbild
av CarMan
jag rekomenderar Castrol R-tec till din motor. den håller rent vevhusventelationen bra, vilken många andra oljor har problem med
av paw
köp en olja som uppfyller ACEA A5/A3, API SL/SM. Du kan komma lite billigare undan om du köper en annan olja än mobil1 eller castrol. bara dom uppfyller samma klassificeringar.
Blir tokig på mina vindrutetorkare

testa nya spaken, funkade ej

Hej Jag har en Volvo D3, årsmodell 2015. Den[…]

DennisCA's Volvo 850 -97

Det är olika högtalare i bak respektive […]

Har provat omstart jag med men det blev inte b&aum[…]