Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Hellner
någon som e lite haj på elektronik som kan hjälpa mig att lösa detta problem.Har en V70 gammla karossen,när jag låser med fjärren så blinkar det inte till i blinkersen,min fråga är om man kan sätta ett relä och dra en krets till typ varnings ljuset så man får ett eller två blink under tiden central låset tar ström.rätt gött att se när man har låst så man inte behöver känna på dörren varje gång så att man inte "glömmt" trycka
Mvh niklas
God fortsättning
Användarvisningsbild
av Sparkz
Det ska blinka när du låser. Om någon dörr/lucka är öppen eller om det är avbrott i en larmkrets blinkar det inte. Kolla så huven är ordentligt stängd, slå igen den med lite milt våld.
Användarvisningsbild
av Varti
samma fenomen här inget larm utan just cenrtal lås via fjärr vore schysst om et blinka till 8) när det är låst..

GOD FORSTÄTTNING PÅ ER
av Snowroller
Inget larm, inget blink. Annars är det bara att kolla om "dörrknoppen" åker ner, så slipper du rycka i handtagen... :-)
av a_elias
Hellner skrev:någon som e lite haj på elektronik som kan hjälpa mig att lösa detta problem.Har en V70 gammla karossen,när jag låser med fjärren så blinkar det inte till i blinkersen...
Bra! Inte att du har problem alltså, men jag har en V70 -98 och har upplevt samma problem o letat efter trådar om detta...Jag har noterat att de gånger den inte blinkar på låsning så startar ej heller blinket på lysdisoden i rutan. Dock blinkar den som den ska på upplåsning. Själva låsningen går bra, inget fel på den. Detta händer kanske var 3:e gång jag låser så att det är nån form av glapp utgår jag ifrån Men var? Nån föreslog motorhuven, ska gå ut o kolla den...
av walle_j
Hej jag har haft samma problem på min V70-00 Det var en plastbit på låsbyglen som bakluckelåste fäster i som var borta. När jag bytte hela låsbyglen så fungerade det igen. Verkade som att den inte trodde att luckan var stängd.
Användarvisningsbild
av gundj
Snowroller skrev:Inget larm, inget blink. Annars är det bara att kolla om "dörrknoppen" åker ner, så slipper du rycka i handtagen... :-)
Nu blev jag osäker, jag har en C70 som enl uppgift inte har larm, men den blinkar både vid låsning och upplåsning.
Den har ingen lysdiod på instr.panelen.
av rakoon
Jag har samma problem med min v70 -00. ibland så verkar det som om bilen inte "tror" att bakluckan är stängd. Det löser sig dock om man öppnar och stänger några ggr. Ibland behöver jag stänga luckan precis så att den hakar fast i låset och sen dra i lucka utan att trycka in lås handtaget.

Om baklucka inte stänger korrekt så lyser min varningslampa på instrumentbrädan + lampan i bagageutrymmet lyser.

/rakoon
Användarvisningsbild
av mr.konsum
Min V70 -98 blinkade inte heller när jag köpte den (begagnad)... klagade hos handlaren och fick det reparerat på garantin...
det var en mikrobrytare i höger bakdörr
Användarvisningsbild
av JimmyG
rakoon skrev:Jag har samma problem med min v70 -00. ibland så verkar det som om bilen inte "tror" att bakluckan är stängd. Det löser sig dock om man öppnar och stänger några ggr. Ibland behöver jag stänga luckan precis så att den hakar fast i låset och sen dra i lucka utan att trycka in lås handtaget.

Om baklucka inte stänger korrekt så lyser min varningslampa på instrumentbrädan + lampan i bagageutrymmet lyser.

/rakoon
Prova att sparya lite 5-56 eller nått i låsena i bakluckan, kanske tillomed bakluckehandtaget, kanske kan kärva.

Samma problem på min v70, skall byta låset bak på min så ska det försvinna helt enligt volvo

Hej, mina säkerhetsinställningar till&ar[…]

På bilderna ser det bra ut men om du vill ta[…]

Behövde byta bakre länkarmsbussning h&ou[…]

@fjohan82 , Kommer du köra 30 000 mil med […]