Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av NICLAS28
hej.... jag har ett problem med min 850.... de e en 850 gle årsmod 1994 med 140 hk motorn me 10v....n u till problemet....de började efter att bilen stått i ett par månader.... bilen startar alltid när den e kall men stannar (ibland) när den blir varm...men ibland så går den precis som den ska ...om den stannar e de omöjligt att få igång den innan den har blivit kall igen....har även kommit nån liten smäll från den ....va kan de va...jag funderar på luftmassemätaren???? finns de diagnosuttag på dom tidiga modellerna (var)

tack för hjälpen

Förtydligate topic lite. topic ska vara tydligt relaterad till trådens innehåll, så man ser vad den handlar om utan att behöva gå in i tråden.

Mvh/
Addekarlsson
Moderator
Användarvisningsbild
av ketto
diagnosutttaget finns på vänster sida sett framifrån, i närheten av spolarvätskepåfyllningen... en liten svart låda me 2 lock
av erikeriksson
Hej, vad kan ha hänt när bilen bara står?

Det som kan hända är väl att det kan bli oxid någonstans i det elektriska systemet, allt från polklämmor vid batteriet till anslutningar vid givare, säkringar, brytare mm??
av cornus
Jag har exakt samma fel på min 95:a. Den har stått i ett år. Den går klockrent i ca. tio minuter för att sedan bara stanna. Den går sedan inte att starta innan man låtit den svalna.

Hej, mina säkerhetsinställningar till&ar[…]

På bilderna ser det bra ut men om du vill ta[…]

Behövde byta bakre länkarmsbussning h&ou[…]

@fjohan82 , Kommer du köra 30 000 mil med […]