Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Drogen
Köpte en S80 -02 för några veckor sedan och fick med vinterdäck på 850 turbofälgar. När jag i dag skulle montera dom så såg jag att det var två olika versioner av fälg enligt bilden. Det konstiga är att det var tre fälgar enligt översta bilden och en fälg enligt nedersta bilden. Det betyde ju att jag får en fälg "åt varje håll" på en sida. Är det höger och vänster fälg av denna modellen och man har ersatt en fälg med en annan med "fel riktning" eller hur ska det funka?

Bild
Användarvisningsbild
av volvos80
låter som om du fått tag på en piratfälg... ägaren innan kanske har pratat med en refug i lite väl hög hastighet... så han kanske köppte en ny men valde bort orginal..
o fick fel o sen sket it....

men 3 fälgar e orginal o denna e pirat?? har den samma "färdriktning" som en av dom andra har ???

i sånnafall placerar du dom på samma sida om bilen...
Användarvisningsbild
av GT-mannen
Den där fälgen säljs av Volvo i två olika versioner, en för montering på vänster sida (sitter som sagt original på 850 Turbo) och en för montering på höger sida. Den senare är då spegelvänd.

/Håkan
Användarvisningsbild
av Silver.Swe.
passar på att snylta på denna tråd, när bilden ändå e uppe..
märket i mitten av fälgen, volvoemblenet, går d att införskaffa sig den på bilia? har bara en tråkig metallyta där nu.
av Addekarlsson
Ja Silver.Swe. Det är bara kila in på volvo och köpa dessa centrumkapslar. :D

Mvh/ Adde
Användarvisningsbild
av ketto
finns ju nya modellen som är silverfärgad! Sitter på dom nya bilarna!
Bara ett tips sådär rakt av! :lol:
av Drogen
GT-mannen skrev:Den där fälgen säljs av Volvo i två olika versioner, en för montering på vänster sida (sitter som sagt original på 850 Turbo) och en för montering på höger sida. Den senare är då spegelvänd.

/Håkan
Hmmm, jag har fått tre fälgar med samma serienummer vända åt samma håll och en omärkt vänd åt andra hållet. Verkar vara en "gott å blandat"...

Tack för hjälpen!
Användarvisningsbild
av Silver.Swe.
ketto skrev:finns ju nya modellen som är silverfärgad! Sitter på dom nya bilarna!
Bara ett tips sådär rakt av! :lol:

låter helt klart värt en titt!
Användarvisningsbild
av Marreboy
volvos80 skrev:låter som om du fått tag på en piratfälg... ägaren innan kanske har pratat med en refug i lite väl hög hastighet... så han kanske köppte en ny men valde bort orginal..

men 3 fälgar e orginal o denna e pirat?? har den samma "färdriktning" som en av dom andra har ???

När vi ändå är igång.....har samma fälgar men dom är så repiga, men sååå läckra, är det någon som vet vad dom heter och om dom går att köpa?
Användarvisningsbild
av Silver.Swe.
Marreboy skrev:
volvos80 skrev:låter som om du fått tag på en piratfälg... ägaren innan kanske har pratat med en refug i lite väl hög hastighet... så han kanske köppte en ny men valde bort orginal..

När vi ändå är igång.....har samma fälgar men dom är så repiga, men sååå läckra, är det någon som vet vad dom heter och om dom går att köpa?

e 850 t5/turbo orginal om ja inte minns fel. kolla runt på blocket om du vill få ner dom i pris, annars så e d hos volvo du får kolla! :)
1986 GLT kamdrivning

Det kan verka som om kugghjulet på vevaxeln […]

Kamremsdrev vevaxel

Jag tror inte det skall vara någon bricka d&[…]

Skoj att läsa, då får förhop[…]

Om du har intresse att fixa lite själv i fram[…]